شرکت ادوبی مجموعهای از ابزار نرمافزاری جدید منتشر کرد که به منظور آسانتر شدن خلق اشیاء دیجیتالی سهبعدی برای استفاده در کمپینهای بازاریابی، بازیهای ویدیویی و متاورس طراحی شدهاند.
به گزارش تجریش آنلاین و به نقل از رویترز، تولید نرم افزار طراحی سه بعدی اقبال به متاورس را بیشتر خواهد کرد. ادوب با عرضه برنامه های طراحی گرافیکی و ویرایش عکس، مدتهاست بازار تولید محتوای دو بعدی را تحت سلطه خود در آورده است. این شرکت ماه گذشته با صرف 20 میلیارد دلار پول نقد و سهام برای خرید رقیب تازهوارد خود فیگما به دنبال حفظ موقعیت خود بود.
در سالهای اخیر ادوبی بر روی ایجاد محتوای سه بعدی نیز سرمایهگذاری کرده است، حوزهای که تحت سلطه شرکتهای بازیهای ویدیویی مانند یونیتی سافت ویر است. انتظار میرود چنین محتوایی نقش برجستهای در متاورس، دنیای مجازی که متا و سایرین برای رشد درآمد آتی روی آن حساب میکنند، بازی کند.ساخت اشیاء سه بعدی برای هنرمندان کار ساده ای نیست و ادوبی روز سهشنبه دو ابزار طراحی شده برای سریعتر و آسانتر ساختن اشیاء دیجیتالی را منتشر کرد.ابزار «عکسبرداری سهبعدی» ادوبی به کاربران امکان میدهد که تقریباً با هر دوربینی – از جمله تلفنهای هوشمند – از یک شیء واقعی عکسهای متعدد بگیرند و سپس عکسها را با هم در قالب یک شی دیجیتال سه بعدی ترکیب کنند. استفاده اولیه از این نرم افزار برای تجارت الکترونیک خواهد بود، جایی که، برای مثال، یک فروشنده کفش می تواند به کاربران امکان دهد با هدست های واقعیت افزوده به طور مجازی کفش های کتانی را امتحان کنند تا ببینند روی پاهایشان چگونه به نظر می رسند.دومین ابزار ادوبی که روز سهشنبه منتشر شد به هنرمندان اجازه میدهد پس از ویرایش یک شی سهبعدی در رایانه رومیزی آن را با دستان خود در یک هدست واقعیت مجازی لمس کنند. این نرم افزار به هنرمندان اجازه می دهد تا احساسی مشابه با مجسمه سازی گل رس داشته باشند که در طراحی ماشین ها و سایر اشیاء استفاده می شود و در عین حال از دقت کار بر روی رایانه نیز بهره مند شوند.
ادامه
آبان ۱۹, ۱۴۰۳