پایگاه خبری هیچ یک | کمپانی دوکاتی مدل جدید موتورسیکلت خود بنام پانیگال V4 R را معرفی می‌کند؛این موتور سیکلت راه‌حل‌های فنی را که برای مسابقات قهرمانی MotoGP و WorldSBK رزرو شده بود، اتخاذ می‌کند.

نسخه جاده ای پانیگال V4 R دستخوش پیشرفت‌های قابل توجهی شده و در همه زمینه‌ها ارتقا یافته تا در مسیر درست و مسابقه محور قرار بگیرد.

قلب تپنده 16500 دور در دقیقه Panigale V4 R 998 سی سی است. موتوری که می‌تواند به حداکثر دور موتور 16500 دور در دقیقه در دنده شش برسد، ضمناً حداکثر قدرت 218 اسب بخار را در 15500 دور در دقیقه ارائه می‌دهد.

 

الکترونیکی

اثربخشی بیشتر مدل جدید پانیگال  V4 R با استفاده از مدار نیز به لطف پذیرش تمام تحولات الکترونیکی که قبلاً در Panigale V4 ’22 و ’23 معرفی شده‌اند، با گسترش و تکامل حالت‌های Power، به دست آمده است. نمایش روی داشبورد، نقشه‌های موتور با کالیبراسیون اختصاص داده شده به هر دنده، اصلاحات در سیستم کنترل کشش دوکاتی و سیستم Ride By Wire، و همچنین اتخاذ استراتژی کنترل ترمز موتور EVO 2، استراتژی جدید برای DQS و به روز رسانی کنترل فن خنک کننده از دیگر تکنولوژی‌های ارائه شده در این مدل است.

بهبود سواری در دوکاتی پانیگال V4 R

برای افزایش چابکی، احساس سواری و چسبندگی، شاسی Panigale V4/V4 S از جهت تکاملی از مدل 2022 پیروی می‌کند، در حالی که تنظیم سیستم تعلیق کاملاً مکانیکی را حفظ می‌کند. در جلو، دوشاخه تحت فشار Öhlins NPX25/30 در مقایسه با “R” قبلی، 5 میلی‌متر حرکت خود را افزایش می‌دهد. این راه حل فنی، همراه با کمک فنر Öhlins TTX36 و تنظیم استاندارد چرخش بازو چرخشی در موقعیت +1، ارتفاع عقب را 20 میلی‌متر افزایش می‌دهد. به این ترتیب مرکز ثقل بالاتر و در نتیجه چابکی بیشتر در ورود به گوشه و تغییر جهت به دست می‌آید.

توسعه آیرودینامیکی

آیرودینامیک این مدل با در نظر گرفتن کارایی بیشتر اصلاح شده است. بال‌های دو عنصری جدید (اصلی + فلپ) بار آیرودینامیکی یکسان را تضمین می‌کنند، اما فشرده تر و نازک تر هستند (به ترتیب 40٪ و 50٪).

روغن دوکاتی

روغن ویژه ای که توسط شرکت شل و با همکاری Ducati Corse ساخته شده است. این روغن دارای عملکرد جدیدی مبتنی بر استفاده از مواد افزودنی مسابقه ای است. این ترکیب مسابقه‌ای، حداکثر توان خروجی Panigale V4 R را می‌تواند به 240.5 اسب بخار برساند.