رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ، گفت که حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکانپذیر نیست.
بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی، در نشست خبری با بیان اینکه دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مشارکت شرکت چینی «چنمینگ» به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در دنیا و توجه به حضور شرکتهای نوآور و دانشبنیان از ویژگیهای این رویداد بینالمللی است. امسال تمرکز ویژهای بر حضور جامعه دانشگاهی و افراد دانشگاهی داشتیم زیرا هدف اصلی ما انتقال دانش به بدنه چاپ و نزدیک کردن دانشگاه و صنعت است، به همین منظور تور بازدید و حضور در نمایشگاه برای دانشجویان پیشبینی شده است.
وی ادامه داد: این رویداد امسال در دو طبقه مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی مجموعه ایران مال برگزار میشود، در بخشی از این نمایشگاه، فعالان حوزه ماشینآلات چاپ حضور دارند و در فضایی به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع تولیدات خود را به نمایش میگذارند. غرفهگذاران این سالن در فضایی به وسعت ۷۰۰۰ مترمربع به عرضه محصولات چاپی و ملزومات تولیدی چاپی میپردازند و در این سالن تولیدات مواد مصرفی و خدمات سختافزار و نرمافزار حوزه چاپ و بستهبندی نیز ارائه خواهد شد.
عابدینی از اختصاص فضا برای پاویون نوآوری و فناوریهای دانش بنیان صنعت خبر داد و گفت: در این بخش امکانات ویژهای برای فعالان دانش بنیان در نظر گرفته شده است. در این زمینه تعاملاتی با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم تا از حضور شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاه حمایت کند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران با بیان اینکه کار خود در حوزه بازاریابی بینالمللی را با حضور در نمایشگاه کاغذ و مقوای دبی آغاز کردیم، از طریق شبکههای اجتماعی نیز کارهای انجام دادیم تا در جوامع بینالمللی این رویداد را معرفی کنیم، تاکید کرد: در تعامل با وزارت امور خارجه ایران نیز توانستیم با سفارتخانه کشورهای مختلف ارتباط بگیریم و علاوه بر جلسات حضوری، از هیئتهای تجاری کشورهای گوناگون برای بازدید دعوت کردیم، در این راستا در بخش بینالملل هیئت تجاری فعالان چاپ و بستهبندی از شهرهای کابل و هرات افغانستان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به مذاکره با مراکز تجاری ایران کامرون، ایران غنا و … گفت: در ادامه فعالیتهای اطلاع رسانی با ۳۶ اتاق مشترک ایران در بازارهای چاپ و بستهبندی جهانی و ۱۳ کمیته مشترک خارجی، همچنین اتاق بازرگانی ایران و تهران ارتباط گرفتیم.
به گفته وی «هر طلوع امیدی دوباره، هر جهش فرصتی جدید» شعار این دوره از نمایشگاه است، که نشانی از طلوع آفتاب و جهش یوزپلنگ است و شعار امسال هم کامل کننده این نماد است.
وی ادامه داد: برای صادرات محصولاتمان به بازارهای جهانی باید از مواد اولیه مناسب استفاده کنیم، حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکانپذیر نیست.