ایلان ماسک روز گذشته خبر از تغییر لوگو و آدرس توییتر داد و اکنون مدیرعامل این شرکت اولین موضع رسمی خود در باره پلتفرم جدید X را اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه خبری هیچ یک به نقل از دیجیتالترندز، لیندا یاکارینو، مدیر عامل توییتر، گفت که پلتفرم جدید X که جایگزین توییتر می شود، همه چیز را ارائه می دهد.
یاکارینو در توییتی اضافه کرد که او و ایلان ماسک، مالک توییتر، مشتاقانه منتظر همکاری با شرکایشان هستند تا X را به جهان بیاورند. نظرات او بعد از مجموعه پست های ایلان ماسک در مورد تغییرات بزرگ توییتر مانند تغییر لوگو و آدرس مطرح شده است.
ماسک که قبلاً نام توییتر را به X Corp تغییر داده است و روز یکشنبه در توییتی نوشت: به زودی از برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد.
یاکارینو در توییتی نوشت: «این اتفاقی نادر است که شما در تجارت یا زندگی فرصتی برای ایجاد تاثیری بزرگ داشته باشید. توییتر تاثیر زیادی گذاشته و نحوه ارتباط ما را تغییر داده است. اکنون X فراتر خواهد رفت و میدان جهانی را متحول خواهد کرد.»
مدیر عاملی که ماسک در ماه می(اردیبهشت-خرداد) استخدام کرد، ادامه داد: «سالهاست که طرفداران و منتقدان توییتر را به رویاهای بزرگتر، نوآوری سریعتر و بهکارگیری پتانسیلهای بزرگ سوق دادهاند. X این کار و بیشتر از آن را انجام خواهد داد.»
یاکارینو افزود: «مطلقاً هیچ محدودیتی برای این تحول وجود ندارد. X پلتفرمی خواهد بود که می تواند همه چیز را ارائه دهد. ماسک و من مشتاقانه منتظر همکاری با شرکای خود هستیم تا X را در این جهان معرفی کنیم.»
ایلان ماسک شب گذشته طی توییتی اعلام کرد که دامنه twitter.com نیز به X.com تغییر خواهد کرد.
ماسک که اسپیسایکس و تسلا را نیز اداره میکند، امیدوار است که توییتر را به یک برنامه فوقالعاده تبدیل کند که مشابه وی چت چین طیف وسیعی از خدمات را در زیر یک سقف ارائه میکند. خدمات می تواند شامل توییت، پیام رسانی، بانکداری، پرداخت، تحویل غذا، خرید و غیره باشد.
طرح حذف لوگوی نمادین پرنده توییتر و تبدیل این اپلیکیشن به چیزی فراتر از یک پلتفرم از زمانی که ماسک آن را در آبان ماه گذشته به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، انجام شد.
ایلان ماسک برای غلبه بر مشکلات اقتصادی تعداد کارمندان خود را به بیش از نصف کاهش داد و سیستم تایید توییتر بلو پولی را راه اندازی کرد. ماسک همچنین به بسیاری از حسابهای قبلی که قبلاً ممنوع شده بودند اجازه بازگشت به سرویس را داد.
این پلتفرم در حال حاضر در تلاش است تا از رقابت تردز جلوگیری کند، اپلیکیشنی شبیه توییتر که در اوایل ماه جاری توسط متا راه اندازی شد و بیش از 100 میلیون کاربر را در 5 روز اول جذب کرد.
ماسک قبلاً از شرکتهای هوش مصنوعی مانند اپن ای آی، صاحب چتجیپیتی، به دلیل استفاده از دادههای توییتر برای آموزش مدلهای زبان بزرگ خود ابراز نارضایتی کرده بود و با همین ادعا محدودیت هایی را در زمینه تعداد توییت های خوانده شده توسط کاربران وضع کرد. این محدودیت ها کاربران توییتر را با نگرانی هایی مواجه کرد به طوری که عده ای از آن ها به تردز، کوچ کردند.
درگیری های توییتر به همین موارد ختم نمی شود و همچنین در چندین پرونده قضایی جداگانه به اخراج نامتناسب زنان و کارگران دارای معلولیت، عدم اطلاع قبلی در مورد اخراج و عدم پرداخت پاداش های وعده داده شده به کارمندان باقی مانده متهم شده که این موارد را رد کرده است.