وزیر آموزش و پرورش گفت: اساساً مدرسه کمک به تربیت خانواده است و این تعریف که خانواده کمکی برای مدرسه باشد، اشتباه است.
به گزارش پایگاه خبری هیچ یک _ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در اولین گردهمایی مسؤولان کمیسیونهای مدرسهیاری مجامع خیرین مدرسهساز کشور با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه، اظهار کرد: پیش از شروع بحث لازم میدانم اتفاق ناگواری که در غزه مظلوم در حال وقوع است، محکوم کنم؛ امیدواریم که این مظلومیت باعث موفقیت و پیروزی این مردم عزیز باشد.
صحرایی، خانواده را محیط شکلگیری تربیت و تعلیم دانشآموزان عنوان کرد و افزود: مدرسه و آموزش و پرورش تنها متولیان تربیت نیستند؛ اساسا مدرسه کمک به تربیت خانواده است و این تعریف که خانواده کمکی برای مدرسه باشد، اشتباه است.
وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در خانواده شکل میگیرد و در مدرسه تقویت میشود تا افراد وارد جامعه شوند، ادامه داد: وقتی گروهی از اولیا که میتوانند اولیای مستقیم آن مدرسه باشند و یا در عنوان خیرین مدرسهساز در اداره مدرسه مشارکت کنند تاثیر بسیار خوبی دارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیان کرد: در هر 6 ساحت سند تحول بنیادین که بعد از ساختن کالبد و فضای شکلگیری این ساحتها در مدرسه است، خیرین میتوانند شرکت کنند؛ پایهگذاری و پایهریزی موضوعاتی که در مورد آن صحبت میکنیم ذیل مدرسه است.
وی ادامه داد: یک آییننامه اجرایی برای مدرسه داریم که هر اتفاقی که در مدرسه قرار است، رخ دهد به صورت سازمان یافته و منسجم و ساختارمند باشد.
صحرایی با تأکید بر اینکه مدیر مدرسه عامل اصلی ارتباط درون و بیرون مدرسه است، افزود: امروز مسیر ساختن آینده ایران از مدرسه در مدرسه و با مدرسه میگذرد؛ کاری که خیرین مدرسهساز انجام میدهند، برای آینده کشور است.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت: گام اول را محکم بردارید. اینکه اینجا جمع شدید، نتیجه پختگی است؛ حرکت این قطار ممکن است در ابتدا کند باشد اما در ادامه با اندیشه درست سرعت میگیرد.