تهیهکننده انیمیشن شمشیر و اندوه تامین زیر ساختها و منابع مالی را مشکل پیش روی تولیدات بازی های انیمشنی دانست وارتباط با مخاطبان و گفت و گو با آنان را عاملی در جهت شکوفای و رشد آثار شرکت کننده در جشنواره بازی فجر خواند.
به گزارش پایگاه خبری هیچ یک _ مهدی جعفری جوزانی در گفتوگو با خبرگزاری فارس درباره ایده نگارش فیلمنامه بازی«شمشیر و اندوه» گفت:نمی توانم بگویم که این اثر یک اسپینال یا اکسپنشن از بازی «سفیرعشق» نیست، اثری که بازی سال جشنواره سال فجر شد. اما ایده اولیه ساخت بازی «شمشیر و اندوه» از این بازی در ذهن ما نقش گرفت.
وی در مورد زمان ساخت بازی«شمشیر و اندوه» ادامه داد: از اواخر سال ۹۹ کار شروع شد و تقریباً دو سال و نیم فرایند تولید این اثر زمان برد.
جعفری جوزانی در مورد تعداد افرادی که برای تولید بازی«شمشیر و اندوه» تلاش کردند بیان کرد: به طور مستقیم حدوداً ۳۰ نفر انیماتوربرای ساخت درگیر کار بودند اما روزانه نزدیک به ۲۰۰ نفر در فرایند تولید این اثر دست داشتند تا توانستند این اثر را به جشنواره بازیهای فجر برسانند.
این تهیه کننده تاکید کرد: بازی «شمشیر و اندوه» مشاوره خارجی ندارد و کاملاً بومی است همانگونه که در تیتر جذاب سینما نویناز این اثر با عنوان یک اثر ناب ایرانی نام برده شده است.
وی به جایگاه جشنواره فیلم فجر اشاره و تصریح کرد: به نظرم جسارت میخواهد که یک مجموعه اثردر فستیوالی وارد رقابت شود که پشتوانه آن سینمای ایران است. حضور منتقدین و رسانهها یک روند مهم و ارزشمند برای آثار است زیرا می تواند بدین ترتیب خود را محک بزند. این جسارت و انگیزهای تیم تولید سبب شد امسال اعلام حضور در جشنواره فجر بازیها داشته باشیم و به نوعی کری خوانی برای سایر برنامههای تولیدی رئال ایجاد کنیم تا بدین ترتیب به آنان بگوییم، بدانید انیمیشن ایران به زودی رقیب جدی برای سینمای رئال خواهد شد و نباید از این صنعت پولساز و اشتغال آفرین غافل بود. صنعتی که میتواند بسیار ارزآور شود. حضوردر جشنواره بازی فجرسبب خواهد شد این اثر دیده شود ودر ادامه مسیری که با جدیت آن را دنبال می کنیم به سمت رشد منتهی شود.
جوزانی در مورد اقبال خاطبان تاکید کرد: چنین اقبال و واکنشی را از مخاطبین انتظار نداشتیم. چون هم من و هم کارگردان به عنوان فیلم اولیهای این جشنواره شرکت کردیم. فکر میکردم که شاید با انتقادات سختی مواجه شویم اما نقطه نظراتی که مخاطبان و کارشناسان با ما ارائه کردند شگفت انگیز بود در عین حال نقد منتقدین به ما کمک می کند تا موفقیتهای بیش از پیشی را کسب کنیم، پس خوشحالیم که مخاطبین مخاطبان خصوصاً گروه سنی نوجوان نظرات کارشناسانتری را ارائه کردند.
وی درباره چالش های پیش روی تولیدکنندگان بازی و انیمیشن تصریح کرد: مشکلات بسیاری پیش روی تولیدات هنری و بازی ها وجود دارد. از مشکلات حوزه فنی همانند زیرساختها تا منابع مالی که طبیعی است، اما هیجان بسیار کارگردان و عوامل تولید بازی«شمشیر و اندوه» که هر روز دستاورد جدید را ارائه میکردند و سبب میشدند تا استرسهای بیشتری به من در قالب تهیه وارد شود فعالیت را با دشواریهایی روبه رو می کرد. اما در نهایت همین هیجان خلاقیت و تلاش تیم تولید برای بهتر بودن مشکل شیرین را برای ما رقم زده بود.
این تهیه کننده، به چالش مهاجرت اشاره و تصریح کرد: متاسفانه شاهد مهاجرت برخی از نیروهای توانمند و زبده بودیم با این همه تمام تلاشم این بود که به اندازه توانم جلوی مهاجرت پتانسیل های این صنعت را بگیرم. امیدوارم بتوانیم با کمک یکدیگر زمینه را برای حضور و بروز پتانسیلهای نیروی جوان و توانمند فراهم کرده و آنان را در کشورمان سرمایهگذاری کنیم، تا آینده بهتری برای جوانان و نوجوانان رقم بخورد.
وی در پایان تشکر هایی ویژه از برخی افراد داشت و تاکید کرد: از تمام کسانی که تلاش کردند تا کارتولید بازی«شمشیر و اندوه» به جشنواره نرسد و کسانی که تلاش کردند این اثر تولید نشود، اما سبب، شکلگیری انگیزه بیشتر شدند همچنین کسانی که دوست داشتند گمنام باشند اما با تمام وجود به ما اعتماد کرده و حمایت خود را چه در حوزه زیرساخت و چه در حوزه تامین منابع مالی دریغ نکردند کمال تشکر را دارم. دست تک تک آنان را میبوسم و از آنان تشکر میکنم زحمات صادقانه آنان باعث شد تا ما در این عرصه تولید حضور پیدا کنیم.