هیچ یک اعتماد عنصري اساسي در موفقيت هر کسبوکاري است. براي تبديل مشتريان احتمالي به مشتري و همچنين تبديل مشتري به مشتري وفادار بايد اعتمادسازي کنيد. اگر کسبوکاري صرفا اينترنتي در بازاري رقابتي داشته باشيد که ديگر اعتمادسازي برگ برندهتان خواهد بود. «خودرو» برگ برنده شرکت Carspring بود که در واقع پس از خانه، دومين سرمايهگذاري بزرگ هر شخصي در زندگي محسوب ميشود. شرکت Carspring در بهار سال 2015 کار خود را آغاز کرد و تمرکزش را بر اعتمادسازي از طريق شفافيت در امور کارياش گذاشت. رسيدن به نقطه اوج به روابط شفاف و مبتني بر اعتمادي بستگي دارد که با مشتريان برقرار ميکنيد. اعتماد با نشان تجاری قدرتمند آغاز ميشود. بيشک اين جمله يکي از جملات کليشهاي بازاريابي است اما همچنين احساس و صدايي است که باعث ميشود مردم به خريد محصولات شما ترغيب شوند. اگر نشان تجاری قدرتمندي نداشته باشيد، مردم شما را به ياد نخواهند آورد و براي اعتمادکردن به شما با خودشان کلنجار خواهند رفت. تمام نکات معمول و رايج را به خاطر آوريد: تصويري عالي، ارتباطي احساسي، تداوم برند، روابط متقابل مشتري با کسبوکار و پيامهايي خاطرهانگيز!
در مسير مشترييابي به پيروزي برسيد.
همه چيز به ارتباطات شما بستگي دارد. تکتک تعاملات شما با مشتريان بايد در راستاي اعتمادسازي صورت بگيرد؛ چه اين تعاملات ايميلي باشند، چه در بخش نظرات وبسايتتان صورت گيرند يا چه به صورت حضوري با آنها روبهرو شويد. از همه چيز مهمتر اين است که حس ارتباط ماشيني به مشتريانتان منتقل نکنيد. آنها بايد احساس کنند که با يک انسان در ارتباط هستند. اگر محصول شما مرحله پژوهش طولاني مدتي داشته، محتواي عالي که باعث آگاهي مشتري شود و شما را متخصص جلوه دهد، واقعا حياتي است.
روي ضعفهاي بازار متمرکز شويد و آن را به مزيت تبديل کنيد.
در هر صنعتي که مشغول به کار هستيد، به پژوهش و تفحص بپردازيد و سعي کنيد مشکلات و عوامل نارضايتي مردم را کشف کنيد. سپس بايد مطمئن شويد که کسبوکار شما عاري از آن مشکلات باشد تا بتوانيد روي عدم وجود آنها مانور بدهيد و مزيت رقابتي به دست آوريد.
ارتباط برقرار کنيد و شراکت داشته باشيد.
هيچ چيز قدرتمندانهتر از اين نيست که با افراد بزرگ شراکت کنيد. اگر بتوانيد با نشان تجاری شناختهشدهای همکاري کنيد و کسبوکار خود را ارتقا دهيد، اعتبار زيادي به دست خواهيد آورد. به بازار توجه کنيد: آيا نشان تجاری شناختهشدهاي وجود دارد که بتوانيد با آن شراکت کنيد؟ اگر وجود دارد، سعي کنيد دلايلي داشته باشيد که آن نشان تجاری نيز از شراکت با شما سودي به دست آورد.
از بازخورد مشتريان استفاده کنيد.
تعداد فزايندهاي کانال براي ثبت بازخورد مشتريان وجود دارد. وبسايت، اينستاگرام و ساير پلتفورمهاي آنلاين براي واقعي و اصيل نشاندادن نشان تجاریتان ضروري هستند. مشتريان دوست دارند داستانهايي در مورد تجربه ديگران بخوانند. همچنين فراموش نکنيد که به بازخوردها پاسخ دهيد و آنها را در صورت امکان به کار گيريد تا به عنوان کسبوکاری شناخته شويد که به نظرات مردم گوش ميدهد و به آنها عمل ميکند.