هیچ یک،جهان يکپارچه کنوني ما، نياز به داشتن وبسايت را بيشتر از هر زمان ديگري براي ما محسوس و ملموس ميکند. در اينجا 10 دليلي را که چرا بايد يک وبسايت حرفهاي داشته باشيم، فهرست کردهايم…
1- حضور در ميان مردم
در حال حاضر مردم خيلي بيشتر از گذشته به دنبال محصولات و خدمات آنلاين هستند. عادات مردم در حال تغيير است. خيلي از افراد انتظار دارند که هر کسبوکار حرفهاي، يک وبسايت داشته باشد. با طراحي يک وبسايت حرفهاي، کسبوکار کوچک شما تبديل به يک رقيب قدرتمند چه در سطح اينترنت و چه خارج از آن خواهد شد.
2- تبليغات بيشتر با هزينه کمتر
با يک وبسايت شما ميتوانيد صفحاتي از تبليغات تمامرنگي که 24 ساعت روز و 7 روز هفته نمايش داده ميشوند، داشته باشيد! شما اين فرصت را داريد که با استفاده از بسياري از صفحات، تصاوير، المانهاي تعاملي و… خودتان و خدماتتان را به مشتريانتان معرفي كنيد. اين امر منجر به ايجاد اعتماد در ميان مردم ميشود، که به نوبه خود، باعث ميشود که مردم تمايل بيشتري به خريد محصولات و خدمات شما داشته باشند.
3- تقويت کمپين تبليغاتي کنوني شما
آدرس وبسايتتان را در کمپين تبليغاتي کنوني خود استفاده کنيد، مردم براي اطلاعات بيشتر به وبسايت شما مراجعه خواهند کرد. معمولا جمعآوري اطلاعات بيشتر اولين پاسخ براي يک کمپين تبليغاتي موفق است. با آدرس سايتتان که در تبليغاتتان فهرست شده است، افرادي را خواهيد داشت که براي گرفتن اين اطلاعات و خدماتتان به سمت شما ميآيند.
4-با پاسخ به سوالات رايج به صورت آنلاين در وقت خود صرفهجويي کنيد.
آيا شما تاکنون زماني را براي پاسخ به سوالات تکراري براي هر مشتري صرف کردهايد؟ ممکن است که اين سوالات هيچگاه به پايان نرسند، اما اميد است که راه حلي براي آن وجود داشته باشد! با وجود وبسايت ميتوانيد پاسخ سوالات رايج را به صورت آنلاين بر روي سايت قرار دهيد تا مشتريان خودشان پاسخ سوالاتشان را از مشاهده اين صفحات بگيرند. حتي شما ميتوانيد لينک اين صفحات را به مشتريان ايميل کنيد.
5- به مشتريان خود آموزش دهيد.
اولين مرحله براي هر فروشي اين است که مشتريان خود را با چيزي که ميفروشيد، آشنا کنيد. مقالات مورد علاقه مردم در مورد خدماتتان براي مشتريان وفادار را بر روي وبسايت قرار دهيد. زماني آنها شما را انتخاب ميکنند که در مورد خدماتتان توضيح بيشتري دهيد، در واقع نيمي از فروش انجام شده است و شما قدم خود را براي فروش محصولات و خدماتتان برداشتهايد.
6- دريافت ارجاعات بيشتر
ارجاعات شما به وبسايتتان، يکي از بهترين راهها براي کسبوکارهاي کوچک براي داشتن مشتريان جديد است. شما ميتوانيد در وبسايت خود يک لينک «پيشنهاد به دوستان» قرار دهيد تا مشتريان کنوني شما بتوانند لينک سايت را به دوستاني که ممکن است به خدمات شما علاقهمند باشد، بفرستند.
7- ايجاد مشتري جديد از پايه
با يک وبسايت، شما ميتوانيد به طيف گستردهاي از مشتريان وفادار و مدرن خود دست يابيد که ممکن است تاکنون کمپين تبليغاتي شما را نديده باشند. يک وبسايت خوب و پرمحتوا بسياري از مردمي را که تاکنون چيزي در مورد شما نشنيدهاند، جذب خواهد کرد.
8- دريافت ايميل
در صورتي که شما وبسايت داشته باشيد، ميتوانيد آدرس ايميلي از همان وبسايت براي کسبوکار خود داشته باشيد و با قراردادن لينک اين ايميل يا فرم تماس در سايت، در صورتي که فردي سوال داشت يا به اطلاعات بيشتري در مورد خدمات يا محصولات شما نياز داشت، از اين طريق با شما مکاتبه کند.
9- ايجاد رابطه با مشتريانتان
مردم بيشتر ترجيح ميدهند با افرادي که ميشناسند تعامل داشته باشند. شما در سايتتان اين فرصت را به افراد ميدهيد تا کسبوکار شما را بشناسند و شما نيز با افراد آشنا شويد و احساس بهتر و راحتتري داشته باشيد. زماني که اين تعامل رخ ميدهد، افراد نيز بيشتر تمايل دارند که با شما در ارتباط باشند نه شرکتي که مشابه کار شما را انجام ميدهد و هيچ اطلاعي در مورد آن ندارند.
10- جمعآوري اطلاعات تماس
با داشتن يک وبسايت، شما ميتوانيد افرادي را که تمايل به دريافت خبرنامه شما از طريق ايميل دارند، در کنار خود داشته باشيد. پس از آن ميتوانيد به صورت خودکار خبرنامه را به تمامي افرادي که در ديتابيس خود داريد ايميل کنيد! ديگر نيازي به پرداخت هزينه براي چاپ و پست اين خبرنامهها هم نداريد. تجربه نشان داده است که ارتباط با اين افراد به طور مستقيم منجر به پرسوجوي بيشتر افراد و فروش بيشتر ميشود!