هیچ یک،بازاریابی موبایلی دیگر برای همه شناخته شده است و هر روز شرکتهای بیشتری از مزایای آن بهره میبرند. اگر برند شما از قافله عقب مانده است، هرچه زودتر باید دست بجنبانید؛ وگرنه خیلی از رقبایتان عقب خواهید افتاد. در ادامه به هفت دلیلی میپردازیم که چرا مدیران بازاریابی (ارشد) باید بازاریابی موبایلی را در اولویت قرار دهند.
1- گوگل اینطور میگوید
اگر قرار باشد تنها با یک دلیل شما را راضی به استفاده از بازاریابی موبایلی کنیم، همین مورد را بیان میکنیم: آپدیت موبایل گدون گوگل وبسایتهایی را که بازاریابی موبایلی را هنوز شروع نکرده اند، جریمه میکند. وبسایت شما باید «موبایل فرندلی» باشد تا بتوان به آسانی در گوشیهای هوشمند به مرور آن پرداخت.به عبارت سادهتر، گوگل به عنوان جریمه رتبه شما را در صفحات جستجو پایین میآورد. این جریمهها در طول زمان جدی تر میشوند. اگر شرکت شما هنوز تاثیر این موضوع را احساس نکرده است، مطمئن باشید که به زودی احساس خواهد کرد.
2- موبایل به جمعیت مخاطب جدیدتر و گسترده تری دسترسی دارد.
آیا میدانستید که برخی از مردم دیگر از کامپیوتر استفاده نمیکنند؟تعداد فزایندهای از مردم منحصرا از دستگاههای موبایل استفاده میکنند. اگر بازاریابی موبایلی را شروع نکنید، به این مشتریهای جدید و بالقوه دسترسی نخواهید داشت.
3_شبکههای اجتماعی پلتفرم تبلیغاتی اختصاصی نیز ارائه میکنند
فیس بوک و دیگر شبکههای اجتماعی به پتانسیل قوی بازاریابی موبایلی پی بردهاند و پلتفرم تبلیغاتی اختصاصی خود را راهاندازی کردهاند تا شما بتوانید به راحتی به مشتریان بالقوه خود دسترسی داشته باشید. به سادگی انتخاب گزینه تبلیغات میتوانید از این پلتفرم بهره ببرید. اگر از قبل حساب کاربری خود را در شبکه اجتماعی موردنظر ساخته باشید، این کار تنها چند ثانیه زمان خواهد برد.
4- موبایل امکاناتی نظیر واقعیت مجازی ارائه میکند.
تکنولوژیهای جذابی مانند واقعیت مجازی باعث میشوند که تبلیغات موبایلی کارایی و جذابیت بیشتری برای مردم داشته باشد. کسب سود از بازاریابی موبایلی هیچگاه به این آسانی نبوده است. هر کسب و کاری در هر صنعتی میتواند از این نوع بازاریابی بهره ببرد.
5_چندین بار به سراغ مشتری بروید.
اگر از استراتژیهای دیگر تبلیغاتی استفاده میکنید، به یاد داشته باشید که ممکن است مخاطبینتان از دستگاههای موبایلشان نیز استفاده کنند. بهتر است به روشهای مختلفی تبلیغ کرده و خود را به مشتریتان یادآوری کنید تا اگر به عنوان مثال ایمیلتان نادیده گرفته شد، باز هم مشتری شما را در شبکه اجتماعی ببیند.
6_تبلیغات در آینده گرانتر خواهد شد.
تبلیغات فیس بوک نمونه بارزی است که نشان میدهد وقتی یک روش بازاریابی به محبوبیت میرسد، چه اتفاقی میافتد. در طول یک سال گذشته، هزینه تبلیغات در این شبکه اجتماعی چندین بار و بدون هیچ دلیل مشخصی افزایش یافته است. دلیل این موضوع افزایش میزان رقابت در بازار بوده است.همین ماجرا در مورد بازاریابی موبایلی صدق میکند. شما باید هرچه زودتر دست به کار شوید. بهتر است که همین الان شروع به کار کنید، زیرا هزینههای فعلی بسیار کمتر از هزینههای آینده است. در آینده شاید برای کوچکترین تبلیغاتی مجبور شوید خیلی ولخرجی کنید!
7_شخصی است.
برندها همیشه به دنبال این هستند که به مخاطب هدفشان نزدیک تر شوند، اما از طریق کامپیوتر به سختی میتوان به مخاطب نزدیک شد. دستگاههای موبایل اما فرق دارند. آنها وسایلی شخصی هستند که مردم همیشه با خودشان حمل میکنند. انسان در گذشته با هیچ دستگاه دیگری چنین رابطه عاطفیای نداشته است. بازاریابی موبایلی بیشتر یک روش شخصی سازی شده بازاریابی است زیرا به شما اجازه میدهد تا بیش از پیش به مشتری خود نزدیک شوید. همین موضوع احتمالا باعث میشود که راحت تر بتوانید بینندگان را به مشتری تبدیل کنید.بازاریابی موبایلی آمده تا بماند و مطالعات نشان میدهد که این نوع بازاریابی در آینده سهم بیشتری را از آن خود خواهد کرد. شرکتهایی که از الان دست به کار نشدهاند، در آینده به سختی میتوانند وارد میدان شوند و احتمالا باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنند. این هفت دلیل زمینه استفاده از بازاریابی موبایلی را برای مدیران بازاریابی فراهم میکنند.