هیچ یک،برندسازی شخصی درهای زیادی را به روی شما باز کرده و به شما کمک میکند تا به رویاهایتان دست یابید. اگر روی ایجاد برند شخصی مناسبی برای خود متمرکز شوید، میتوانید اطمینان داشته باشید که شهرت خوبی دست و پا خواهید کرد و هرچه بیشتر این نقل قول را در زندگی خود پیاده خواهید کرد: «آنقدر کار کنید که دیگر نیازی نباشد خود را به دیگران معرفی کنید.»اما اگر بخواهید در آن واحد برند شرکت خود را نیز ارتقا دهید، چه میکنید؟شاید در مقام یک کارآفرین به سختی بتوانید روی خودتان متمرکز شوید؛ به ویژه زمانی که شرکتتان هنوز جوان است. به طور استعاری میگویند که باید اشک و خون و عرق زیادی بریزید تا به اهداف خود در زمینه کاری دست پیدا کنید. و زمانی که این امر محقق شود، احساس غرور زیادی خواهید کرد؛ زیرا برندتان مانند نوزادی است که آن را بزرگ کردهاید.با این حال، درست مانند تربیت و بزرگکردن یک کودک، ممکن است در هنگام رشد و توسعه برندتان نیز از پیشرفت شخصی خود غافل شوید.
زمانی که در قالب یک پدر یا مادر قرار میگیرید، ممکن است تفریحات و مسائل شخصی خود را کنار بگذارید؛ زمانی که در قالب یک کارآفرین قرار میگیرید، ممکن است از توسعه برند شخصی خود غافل شوید. اما چیزی که احتمالا نمیدانید این است که توسعه برند شخصیتان، درهای زیادی را رو به موفقیت کسبوکارتان نیز باز میکند.بالاخره هر شرکت مگر از چیزی به غیر از افرادی تشکیل شده که آن را ایجاد کردهاند؟ و چه کسی دلش نمیخواهد با یک مدیرعامل مشهور قرار ملاقات بگذارد؟ایجاد یک برند شخصی، درست مانند برند کسبوکار، چیزی نیست که بتوانید یکشبه یا یکهفتهای ایجادش کنید (مگر آنکه خیلیخیلی خوششانس باشید). با این حال، اگر در کارتان تداوم داشته باشید و خود را وقف آن کنید، به همان موفقیتی دست خواهید یافت که استیو جابز، تونی رابینز یا شریل سندبرگ به آن دست یافته بودند. اینگونه شروع کنید:
شناخت خوبی در مورد نحوه حضور خود در فضای مجازی داشته باشید.
اگر به تازگی حضور فعالی در فضای مجازی نداشتهاید، اسم خود را در گوگل جستوجو کنید. در مرورگر خود یکزبانه (تب) ناشناس باز کنید (incognito tab) تا بتوانید نتایجی واقعی و بدون احتساب کوکیهای گذشته مرورگر به دست آورید.
به نتایج جستوجوی خود توجه کنید. اگر سرمایهگذاری زیادی روی برندسازی شخصیتان نکرده باشید، احتمالا صفحه نتایج گوگل پر از نام افرادی خواهد بود که اسمی مشابه شما دارند. احتمالا با جستوجوی نام خود، سایت کسبوکارتان نیز در اولین صفحات گوگل بالا خواهد آمد.هرچه این نکته را بگویم، باز هم کم است: تمام لینکهای موجود در صفحه اول جستوجو را بررسی کنید و مطمئن شوید که نکته بحثبرانگیز یا خجالتآوری در آنها نباشد: تصاویر نامناسب یا ارسالهای بحثبرانگیزتان در صفحات اجتماعی میتواند برای سرمایهگذاریهای آینده شما را دچار مشکل کند. وبسایت شخصی و شرکتیتان را بهبود ببخشید.روشی ساده برای بهبود برند کسبوکارتان این است که بخش «درباره ما»ی وبسایت خود را به خوبی بنویسید. مطمئن شوید که توضیحاتتان ساده، روان و اشتیاقبرانگیز باشند. شعار کاری خود را در مکان مناسبی از سایت قرار دهید تا به خوبی دیده شود. عنوان وبسایت را به شکلی هوشمندانه انتخاب کنيد و لینکهای مربوط به شبکههای اجتماعیتان را نیز در وبسایت خود بگنجانید.اگر وبسایتی شخصی نیز دارید، که من واقعا پیشنهاد میکنم داشته باشید، مطمئن شوید که لینک وبسایت شرکتتان را نیز در آن گنجانده باشید.
فعالیت مثبتی در شبکههای اجتماعی داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب با همکاران، مشتریان احتمالی و حتی رقبا، در تماس هستید. اگر محتوای مثبت و به دردبخوری را در شبکههای اجتماعیتان به اشتراک بگذارید، میتوانید به سرعت مورد توجه هزاران نفر واقع شوید.
ویک تیپنس مدیرعامل شرکت خدمات پزشکی بلک استون و مشخصا استاد برندسازی فیسبوکی میگوید: «شبکههای اجتماعی یکی از بهترین روشها برای نشاندادن شخصیت، برند و ماموریتتان در زندگی هستند. شخصیتی که از خود در فیسبوک، توئیتر یا دیگر شبکههای اجتماعی نشان میدهید، در معرض دید هزاران نفر قرار دارد. میتوانید شوخطبع باشید؛ که از نظر من باید باشید، اما همچنین میتوانید گفتار صمیمانهتری نسبت به جلسات کاریتان داشته باشید. شبکههای اجتماعی جایی هستند که مردم برای شناخت خود واقعیتان به آن رجوع میکنند. شما میتوانید با شوخطبعی بجا، تفکر مثبت و فایدهرساندن به مردم به سرعت مورد توجه قرار گیرید.»به یک رهبر فکری تبدیل شوید.
گام دیگری که میتوانید در راستای توسعه برند شخصیتان بردارید این است که به یک رهبر فکری تبدیل شوید. این به معنای نوشتن مقالات، تولید محتوای مختلف و سخنرانیهایی در زمینه کاریتان خواهد بود.
اگر محتوایی با کیفیت و تفکربرانگیز در حیطه کاری خود خلق کنید، برند شخصی خود را به منبعی قابل اعتماد بدل خواهید کرد. اگر این کار را به درستی انجام دهید، در نهایت روزنامهنگاران و دیگر کارآفرینان برای مطرح کردن سوالاتشان نزد شما خواهند آمد و شما به عنوان یک متخصص شناخته خواهید شد.برندسازی شخصی شاید کار دشواری باشد، اما بدانید که این کار نه تنها قدم مهمی در راستای موفقیت شخصی شما، بلکه موفقیت کسبوکارتان به حساب میآید.
ادامه
آذر ۲, ۱۴۰۳
آذر ۲, ۱۴۰۳