هیچ یک،آیا از این که کسبوکار عالیتان تحت تاثیر سایتهای بزرگ اینترنتی قرار میگیرد، خسته شدهاید؟ آیا هر چقدر که قیمتهایتان را کم میکنید، باز هم قیمتهای فروشگاههای هایپر نظر مشتریان را بيشتر به خود جلب میکند؟ آیا محصول شما از رقیب مشهورتان کیفیت بهتری دارد اما ناشناس باقی مانده است؟ شاید به نظر غیرممکن برسد که بتوانید با این شرکتهای بزرگ رقابت کنید، اما داستان موفقیت برخی کسبوکارهای نوپا این موضوع را تایید نمیکند. راز موفقیت آنها در چیست؟ همانطور که جیمز شراگر در مقاله اخیرش در والاستریت ژورنال نوشته است، «شما باید بهتر، ارزانتر، سریعتر یا به شکل خارقالعادهای متفاوت باشید تا مشتریان نخواهند شما را با بزرگان صنعتتان مقایسه کنید.» اگر در بازار خاصی تبحر داشته باشید، کیفیت محصولات و خدماتتان عالی باشد و اصالت خود را حفظ کرده و از دیگران کپی نکنید، میتوانید بر غولهای قدیمی صنعت خود پیروز شوید. موفقیت شرکت شما به کوچکی یا بزرگی آن ارتباطی ندارد. شما فقط باید بزرگ فکر کنید. در یک بازار به خصوص به صورت تخصصی کار کنید زمانی که تبحر زیادی در یک بازار به خصوص به دست آورید، به متخصصی واقعی تبدیل میشوید که خواستهها و نیازهای مشتری را به خوبی میشناسد. این یکی از روشهای رقابت با بزرگان است. مشتریان از شما خرید خواهند کرد، زیرا به شما اعتماد دارند و ميدانند که نیاز آنها را میشناسید و مشکلات آنها را به صورت تخصصی حل میکنید.
به عنوان مثال، زامیر کاسام را در نظر بگیرید. این جواهرساز حرفهای توانست با شناخت کاملی که از مشتریانش به دست آورده بود، در چنین صنعت پررقابت و راکدی، استراتژی فوقالعادهای خلق کند. کاسام به موفقیت رسید زیرا توانست به شکلی در این بازار کار کند که رقیبانش نتوانستند. او داستانهای شخصی مشتریانش را، از جمله چگونگی ملاقات با یکدیگر، تاریخهای مهم و علایق مشترک، در جواهرات شخصیسازیشده آنها میگنجاند. در حالی که شرکتهای جواهرسازیای مثل تیفانی از اقتصاد راکد رنج میبرد، کسبوکار کاسام به نرخ رشدی دورقمی رسید. آینده برای کاسام مانند روز روشن و درخشان بود. او شغل مورد علاقهاش را پیدا کرده و دیگر به گذشته بازنخواهد گشت. کیفیت را به اولین اولویت خود تبدیل کنید
زمانی که کیفیت در درجه اول قرار بگیرد، کسبوکارتان رشد خواهد کرد. به همین سادگی! ماری گریسسکتون نمونه خوبی از این موضوع است. شرکت تولید آبمیوه او به نام «جزیره ارکیدهها» در ابتدا در نتیجه رویاپردازیهای این مادر کارآفرین شکل گرفت و کمی بعد به کسبوکاری 45 میلیوندلاری تبدیل شد. چگونه؟ با بهبود کیفیت محصولات.
این شرکت از همان روز اول میوههایش را به صورت روزانه آبگیری میکرد تا از تازگی آبمیوهها اطمینان حاصل شود. این آبمیوهها حاصل آبگیری حداکثر چهار میوه بودند و در آنها خبری از افزودنیها، شکر، سدیم، نگهدارندهها یا اسانس طعمدهنده نبود. این شرکت ده بار به عنوان برترین تولیدکننده آبمیوه در امریکا شناخته شده است. این آبمیوهها را میتوان در 30 ایالت امریکا و 24 کشور دیگر پیدا کرد. اصیل باشید
مردم زمانی شما را دوست خواهند داشت که واقعی باشید، نه تقلبی! مشتریان به چنین برندهایی علاقه دارند. اگر میخواهید در زمینه کسبوکار رقابت کنید، باید بدانید که چه کسی هستید. خودتان، برندتان و هدفتان را بشناسید و برای ادامه کار این شناخت را مدنظر قرار دهید. در سال 1979، زمانی که ریکی آیزن میخواست کسبوکاری در زمینه کیترینگ و غذای خانگی راهاندازی کند، اولویت خود را روی اصالت و کیفیت محصولات گذاشت. امروز، شرکت Between The Bread به عنوان شرکت باکیفیتی شناخته میشود که حتی به دورترین مسافتها هم خدمات ارائه میکند. این شرکت سعی در حفظ ارزشهایی دارد که برای آیزن مهم بود. به عنوان مثال، تمام غذاهای آنها شامل پروتئین، سبزیجات و غلات میشود؛ موضوعی که بزرگان این صنعت نیز به فوقالعادهبودنش اقرار کردهاند. در دنیایی که بزرگترین و پرسروصداترین کسبوکارها به عنوان بهترینها معرفی میشوند، کارآفرینانی مثل کاسام، سکتون و آیزن سعی میکنند این نگرش را تغییر دهند. مثال آنها نمونهای از تاثیری است که میتوانید روی مردم و بازار مورد نظرتان بگذارید؛ در ابتدا باید کیفیت را مد نظر قرار داده، سپس محصولی اصیل ارائه کنید. از این رهبران کسبوکار پیروی کنید و ببینید که کسبوکارتان چگونه بر غولهای صنعت پیروز میشود.
ادامه
آذر ۳, ۱۴۰۳