هیچ یک،بازاریابها ذاتاً افرادی پرانرژی و زرنگ هستند. دست یافتن به فروشهای چندینمیلیونی نیازمند مهارت زیاد و پافشاری است. تعداد کمی از ما این توانایی را داریم. چند شماره پیش به سراغ چند بازاریاب ماهر رفتیم و از آنها خواستیم رمز موفقیتشان را به ما بگویند. توصیههای آنها بسیار مفید و کارآمد بود، بنابراين تصمیم گرفتیم دوباره این کار را انجام دهیم.این بار سر وقت کسانی که بیشترین فروش را در صنعت کاری خود داشتند، رفتیم تا از آنها بخواهیم مفیدترین توصیههایشان را ارائه دهند تا شما با رعایت آنها کسبوکارتان را گسترش دهید.این شش توصیه کارآمد را رعایت کنید تا به بیشترین میزان فروش برسید:
1- کارهایی را انجام دهید که دیگران انجام نمیدهند.
تلاش سخت و فداکاری رمز موفقیت استر اسپینا بوده است: «افراد موفق کارهایی انجام میدهند که افراد معمولی هیچگاه انجام نمیدهند. آنها تمام تلاششان را میکنند تا به نتیجه دلخواهشان برسند، به خصوص در ابتدای کار تلاش آنها بیشتر است. شما باید از خودتان بگذرید و ساعتها طولانی سخت کار کنید و عرق بریزید، چرا که این کارها برای رسیدن به یک کسبوکار موفق لازم است. برای پاگرفتن هر کسبوکاری باید فداکاری و ایثار کرد.»
2- راه موفقیتتان را هموار کنید.
دکتر گلوریا میفیلد بنکس بر این عقیده است که باید تا جای ممکن یاد گرفت و مطالعه کرد: «فروش یکی از حرفههایی است که با مطالعه و آمادهسازی، پیشرفت زیادی میکند. من مطمئنم علت اینکه بعضی افراد در فروش موفق نمیشوند، نداشتن اطلاعات کافی است. اگر در زمینهای اطلاعات ندارید، حتما از دیگران سوال کنید. اینکه از چند نفر سوال میکنید اهميت زيادي دارد، زیرا همیشه شما ده بار کمتر از میزانی که نیاز است سوال میکنید! خجالت نکشید، زیرا پرسیدن بهتر از ندانستن است.»
3- موفقیت ارتباطی با شانس ندارد، به پافشاری شما بستگی دارد.
شاون کورنت پافشاریکردن را یکی از عوامل موفقیت خود میداند: «کسبوکار شما یک بلیت بختآزمایی نیست! بيشتر مردم در بازاریابی شکست میخورند زیرا از احساساتشان در معاملات استفاده میکنند و درصد موفقیتشان را بر اساس واکنشهای شش مشتری اول خود تعیین میکنند. شاید خوششانس باشید اما احتمالش خیلی کم است. شانس را از تصمیمگیریهایتان حذف کنید و از تمام افرادتان استفاده کنید، باهم مشورت کنید و تصمیم بگیرید چون در این صورت احتمال موفقیتتان بیشتر میشود.»
4- نکته مهم: برای دیگران ارزش قائل شوید.
جن جردن بر اين باور است که باید به ارزش وجودی مشتری توجه کرد: «مهمترین اولویت شما باید ارزش قائلشدن برای مخاطبان باشد زیرا با رعایت این نکته شما هیچگاه مشتریهایتان را از دست نمیدهید. مردم مجذوب چیزهایی میشوند که زندگیشان را ارتقا ميدهد، تفاوتي نمیکند یک محصول خوب باشد یا یک فرصت شغلی یا حتی شخصی که آنها را شاد میکند و به آنها اهمیت میدهد. وقتی شما به دیگران اهمیت بدهید، همه مشتاقانه جذب میشوند تا پیشنهادتان را ببینند.»
5- به برطرفکردن نیازهای مشتریها فکر کنید نه فروش آن محصول.
پم کلیکنا-پاول به چیزی ورای فروش فکر میکند: «مشاور من، مری کی، گفت که تصور ميکنم یک علامت دور گردن همه مخاطبانم هست که روی آن نوشته شده «کاری کن که حس کنم مهم هستم». رعایت این توصیه اثرات خوبی برای من داشت. مردم تا زمانی که بدانند چقدر به آنها اهمیت میدهید، به اطلاعات شما اهمیت نمیدهند. به برطرفکردن نیازهای مردم با محصولات یا خدماتتان تمرکز کنید تا به کسبوکاری پرفروش با مشتریهای وفادار دست پیدا کنید.»
6- بر اساس احساسات تصمیمگیری نکنید.
جیمز ادلام منطق را در اولویت کارش قرار میدهد: «احساساتتان را نادیده بگیرید زیرا احساسات همیشه بزرگترین دشمن ما برای رسیدن به موفقیت بودهاند. اکثر مردم بر اساس احساسات کار میکنند و کاری را که واقعاً نياز است انجام نمیدهند، در نتیجه دچار رکود میشوند.»