هیچ یک،افزایش قیمت محصولات خبر خوشی برای کسبوکار شماست اما خیلی به مذاق مشتریان، به ویژه آنهایی که از ابتدا یار شما بودهاند و با خریدهایشان به رونق کسبوکارتان کمک کردهاند، خوش نمیآید. ما از ده کارآفرین در این مورد سوال کردهایم و روشهایشان را برای افزایش قیمت جویا شدهایم.
صادق باشید.
من این مسئله را پنهان نمیکنم. از قبل به مشتریانم میگویم که میخواهم قیمتها را افزایش دهم. میگویم که من نیز همسو با بازار و میزان تخصصم حرکت میکنم. البته کماکان تخفیفهایی به آنها ارائه میکنم تا هم بتوانند از من مشاوره بگیرند و هم پول بیشتری صرفهجویی کنند.الکساندرا لهویت، مشاور مالی و کسبوکار از مشتریان خود تشکر کنید. نخستين کاری که انجام میدهم این است که از مشتریانم قدردانی و تشکر ميکنم. از اینکه با من کار کردهاند سپاسگزاری میکنم و سپس با صداقت تمام به آنها میگویم که چرا باید قیمتها را افزایش دهم. مطمئن میشوم که آنها دلیل افزایش قیمت و ارزش بیشتر محصولاتمان در قیاس با گذشته را به خوبی درک کردهاند. البته اين روش همیشه کارساز نیست، اما بیشتر مشتریان معمولا این موضوع را درک میکنند. سارا شاپ
هزینههایتان را توضیح دهید.
گاهی چارهای جز افزایش قیمت ندارید. به مشتریانتان توضیح دهید که چرا دارید قیمتها را بالا میبرید و چطور این هزینه اضافه صرف بهبود کسبوکار میشود. اگر هزینههای تولید افزایش پیدا کرده است، به مشتریان توضیح دهید که چرا این اتفاق افتاده و چه ویژگی دیگری به محصولات اضافه شده است. چوک کان
ویژگیهای جدیدی اضافه کنید.
زمانی که ویژگی باارزشی به محصول خود ميافزاييد، دلیلی منطقی برای افزایش قیمت به دست میآورید. مشتریان اولیه شما متوجه خواهند شد که آنها در مراحل ابتدایی کسبوکارتان به شما پیوستهاند و با گذشت زمان و بهبود و رشد ویژگیهای محصولات و خدماتتان، قیمتها نیز متفاوت خواهند شد. یک ویژگی جدید دلیل خوبی برای بازبینی شرایط فروش است. دارین بلاچ
گزینهای با قیمت کمتر نیز در اختیار داشته باشید.
با افزودن یک محصول با ویژگیها و قیمت کمتر، به مشتریان اجازه مقایسه و بررسی محصولاتتان را بدهید. در چنین شرایطی مشتری مجبور به تصمیمگیری میشود و به احتمال زیاد روی ویژگیهای محصولات متمرکز میشود، نه قیمت آنها. ترهور سامر
خدمترسانی عالی به مشتری
مطمئن شوید ارزشی که ارائه میکنید، چشمگیرتر از قیمت محصول باشد. به اين ترتيب مشتریان میدانند که با وجود افزایش قیمت هنوز هم معامله خوبی انجام میدهند. البته حدود صد روز قبل از اینکه قیمتها را افزایش دهید، مشتریانتان را به شکلی تحت تاثیر قرار دهید. مت ارلیشمان
ارزش بیشتری به محصول اضافه کنید.
بسیار مهم است که برای شیرینکردن معامله ارزش بیشتری به محصول خود بيفزاييد. محصولتان باید همیشه در حال ارتقا باشد، اما مشتریان به سختی حاضرند در قبال محصولی که قبلا با قیمت پایینی خریدهاند.بیشتر پول بدهند. میتوانید با افزودن ویژگیهای اضافی یا فراهمکردن انواع دیگر ارزش افزوده، قیمت فروش جدید را توجیه کنید.اندی کاروزا
قیمت را به دلیلی به جز سوددهی افزایش دهید.
تاکتیکهای زیادی برای افزایش قیمت وجود دارد. با این حال نباید اجازه دهید که مشتریان فکر کنند به خاطر افزایش سوددهی کسبوکار شما باید پول بیشتری بپردازند. حتی اگر آنها لحظهای چنین احساسی داشته باشند، کار خراب میشود.هنری بالانون
توضیح دهید اما عذرخواهی نکنید.
محصولات شما با پیشرفت کسبوکار باید از ارزش بیشتری بهرهمند شوند. به طور خلاصه توضیح دهید که این افزایش قیمت به خدمترسانی بهتر و کیفیت بالاتر محصولات منجر خواهد شد. سپس از این موضوع عبور كنيد. اگر ارزش خود را ثابت کرده باشید، آنها قید خرید از شما را نخواهند زد.ماری آلن اسلیتر
مشتریانتان را آگاه کنید.
قبل از اینکه قیمتها را افزایش دهید، اطلاعرساني كنيد و فرصتی برای خرید با قیمت قبلی به مشتريان بدهید. با این کار درآمد خوبی خواهید داشت و مشتریانتان نیز خوشحال خواهند شد که فرصتی برای خرید با قیمت قبل داشتهاند.جارد براون