هیچ یک،هر نامه فروش یا متن تبلیغاتی به یک عنوان عالی نیاز دارد. در عنوان باید بتوانید توجه خواننده را جلب کرده و او را کنجکاو کنید تا تحریک شود و بقیه متن شما را بخواند. عنوان متن تبلیغاتی خود را اول از همه بنویسید، اگر خواستید میتوانید آن را بعدا تغییر دهید. خواننده فقط یک نگاه کوتاه و گذرا به عنوان تبلیغ میاندازد. اگر در اين زمان بسیار کوتاه نتوانید جذبش کنید یک مشتری از دست رفته است. من 30 روش بسیار اثرگذار را جمعآوری کردهام تا بتوانید خیلی سریع و راحت عنوانی برای متن تبلیغ خود بنویسید که خواننده را هیپنوتیزم کند.
در قسمت قبل 10 روش برای نوشتن عنوان تبلیغاتی هیپنوتیزمی را بررسی کردیم. در این قسمت 10 روش دوم را توضیح میدهم.
11- از کلمات «من» و «مرا» استفاده کنید.
وقتی من پشت پیانو نشستم آنها خندیدند، اما وقتی شروع به نواختن کردم!
من بالاخره راز نوشتن آسان را پیدا کردم!
من روی هر چیزی دست بگذارم، از آن پول درمیآورم. عنوانهایی که در آنها از ضمیر اول شخص استفاده شده، اگر به درستی استفاده شوند باعث ایجاد حس کنجکاوی شده و به ثمر میرسند.
مثلا هر کسی که به نواختن پیانو علاقهمند باشد، جذب عنوان اول میشود (که یکی از موفقترین عنوانهای تاریخ بوده است). استفاده از ضماير «شما» و «برای شما» همیشه خوب جواب نمیدهد. اما ضمیر «من» پیام فروش را به شیوهای دلچسب به خواننده منتقل میکند. یک نمونه خوب را ببینید: «من میخواستم به مردم کمک کنم، به همین دلیل یک دفتر فروش بیمه راهاندازی کردم.»
12- اسم محصول خود را در عنوان قرار دهید.
چطور ویتامین گیمکو کمک میکند دوندهها سریعتر بدوند.
نردبان فیسکین جان همسرم را نجات داد
تاف لاین به من کمک کرد تا راز آسان نوشتن را پیدا کنم
«چطور زگیل را درمان کنیم» خوب است. اما «چطور ویتالیسم زگیل را درمان میکند» بهتر است. از آنجا که همه افراد برای خواندن تبلیغ شما توقف نمیکنند، قراردادن نام شرکت کمک میکند تا بخشی از پیام شما منتقل شود. اما نام شرکت را در مرکز توجه عنوان قرار ندهید. بلکه، یک عنوان جذاب بنویسید و نام شرکت یا محصول را باظرافت به بخشي از آن اضافه کنید.
13- از کلمه «نیازمندیم» استفاده کنید.
به افراد عصبی نیازمندیم
به مردان شجاع برای مواقع خطر نیازمندیم
به مدیرانی برای سودهای فوری نیازمندیم
«نیازمندیم» کلمهای است که حس کنجکاوی زیادی ایجاد میکند. مردم میخواهند بدانند چرا به افراد عصبی نیازمندید (شاید برای سمیناری درباره غلبه بر ترس) یا چرا به دنبال مدیران میگردید (شاید میخواهید برنامه مدیریت جدید خود را به آنها ارائه دهید). فقط باید دقت کنید که حتما مخاطب خود را دقیق انتخاب کنید.
14- از کلمه «موفقیت بزرگ» استفاده کنید
موفقیتی بزرگ در سیستمهای هشداردهنده
موفقیتی بزرگ در درمان ریزش مو با فرمول جدید
نیازمندیم- وكلايي که به دنبال موفقیت بزرگ هستند.
«موفقیت بزرگ» مفهوم خبر تازه را در خود دارد. نشان میدهد که این محصول یا خدمات تمام سیستمهای مشابه قبلی را شکست میدهد. کلمات دیگری مثل «انقلابی» و «رکورددار» نیز اثری مشابه دارند.
15. از فونت مناسب با سایز مناسب استفاده کنید.
فونت عنوان تبلیغ باید طوری باشد که راحت خوانده شود. در متنهای انگلیسی برای تمام كلمات عنوان از حروف بزرگ استفاده نکنید. فقط حروف اول کلمات را بزرگ و بقیه را کوچک بنویسید.
16- به تعداد لازم از کلمات استفاده کنید.
عنوان تبلیغ میتواند کوتاه یا بلند باشد. طول عنوان و تعداد کلمات باید به اندازهای باشد که توجه مخاطب را جلب کند، کنجکاوی را تحریک کرده و مردم را تشویق کند تا متن تبلیغ شما را بخوانند. در صورت داشتن این ویژگیها هر تعداد کلمهای میتواند مناسب باشد. البته نباید کلمات را هدر دهید. اما نیازی نیست خودتان را محدود کنید.
17- پیشنهاد ویژه خود را مطرح کنید
پیراهن مردانه با 50درصد تخفیف
تعویض روغن رایگان
شش ماه عضویت بگیرید- شش ماه دوم عضویت افتخاری دریافت کنید
برای اینکه از این روش استفاده کنید باید واضح و مستقیم نشان دهید که چرا پیشنهادتان منحصر به فرد است. چه چیزی ارائه میدهید که یک سروگردن از رقبایتان بالاتر است؟ روی همان موضوع تمرکز کنید.
18- بپرسید «دیگر چه کسی»؟
دیگر چه کسی میخواهد کتاب بنویسد؟
دیگر چه کسی میگوید آوازخواندن سخت است؟
دیگر چه کسی یک سیستم دزدگیر مطمئن میخواهد؟
عبارت «دیگر چه کسی» خواننده را بسیار درگیر میکند و این معنی را به مخاطب منتقل ميكند که قبلا افراد دیگری از محصول یا خدمات شما استفاده کردهاند و ممکن است آنها هم بخواهند آن را داشته باشند.
19. از ضمانت استفاده کنید.
تضمینشده، فرش ضدلک!
تضمینشده، در برف و یخ و گل راه میرود، در غیر این صورت هزینه یدککش را ما پرداخت میکنیم!
ما در دنیایی زندگی میکنیم که پر از شک و تردید است. تبلیغ شما باید همیشه ضمانت داشته باشد (درباره این موضوع در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد). اما اگر بتوانید در عنوان تبلیغ خود بگویید که محصول یا خدماتتان ضمانت دارد، خواننده بهتر متقاعد میشود که به تمام تبلیغتان نگاهی بیندازد.
20- یک نقطه ضعف را بپذیرید.
ما در مقام دوم هستیم. باید سختتر کار کنیم.
این سرآشپز همه چیز درست میکند، به جز سالاد!
اگر بپذیرید و اعتراف کنید که بینقص و کامل نیستید به اعتبار خود کمک میکنید. اغلب تبلیغها ادعا میکنند که راه حل جادویی برای تمام مشکلات شما هستند. اگر به مخاطب نشان دهید که شما «تقریبا» جادویی هستید، مردم بقیه حرفهایتان را بهتر میپذیرند.