
دلایل لازم برای عکاسی حرفهای از محصولات
هیچ یک،همه ما میدانیم که توصیف جزئی محصولات، امری اجتنابناپذیر برای فروش آنلاین محصولات است؛ اما کماکان باید بدانید که یک عکس ارزش و تاثیر بیشتری از همه آن توصیفهای نوشتاری دارد. در واقع در یک نظرسنجی مشخص شد که 67 درصد از مشتریان معتقدند در هنگام خرید، عکس محصولات اهمیت بیشتری نسبت به توضیحات مربوط به آنها یا بررسیهای صورتگرفته دارد. مطالعات دیگر نیز نشان میدهند که عکسهای حرفهای میتوانند مانع از رهاکردن سبد خرید شده و احتمال خرید را به طور کلی افزایش دهند. این بدان معناست که هر برندی که میخواهد فروش آنلاین را تجربه کند، باید بودجه خوبی به عکاسی از محصولات اختصاص دهد. برای استفاده حداکثری از عکس محصولاتتان به نکات زیر توجه کنید:
1- روی کیفیت تاکید کنید.
به منظور اینکه نرخ فروش را به شکلی موثر بالا ببرید، باید از عکسهای بسیار باکیفیت استفاده کنید. تصاویر حرفهای به برند شما اعتبار میبخشند و به مشتریان کمک میکنند تا احساس بهتری در هنگام خرید محصولاتتان داشته باشند. از قراردادن عکسهایی با رزولوشن پایین، عکسهای استوک یا هر عکس غیرمرتبط به محصول خودداری کنید. پیشزمینهای ساده و به رنگ روشن انتخاب کنید و مطمئن شوید که عکسهایتان آنقدر بزرگ و باکیفیت هستند تا بیشترین تاثیر را روی مشتری بگذارند.
2- تا حد ممکن از زوایای مختلفی عکس بگیرید.
خرید آنلاین محصولات میتواند برای خیلی از مشتریان کار ترسناکی باشد، زیرا نمیتوانند از نزدیک با محصول ارتباط برقرار کرده و مطمئن شوند که دقیقا آنچه میخواهند را میخرند. عکسهای شما باید حداکثر اطلاعات را در مورد آن محصول به مشتری بدهد تا او احساس نزدیکی بیشتری به محصول کند و ترس از خرید آنلاین در وجودش از بین برود. بدین منظور، زوایای مختلفی از محصول ارائه دهید (از جلو، پشت، گوشهها). بهتر است گزینه زوم را نیز لحاظ کنید تا مشتریان بتوانند جزئیات را بهتر ببینند. عکاسی از رنگهای مختلف محصول را نیز فراموش نکنید. اگر میخواهید خیلی حرفهای عمل کنید، میتوانید از عکسهای 360 درجه استفاده کنید.
3- به مشتریان کمک کنید تا محصول را در زندگیشان تجسم کنند.
مشتریان برای خرید یک محصول باید متقاعد شوند که آن محصول میتواند زندگیشان را به نحوی بهبود ببخشد. با عکاسی از محصول موردنظر در فضای مناسب، به مشتریان احتمالی کمک کنید تا تجسم کنند این محصول چه نقشی در زندگیشان خواهد داشت. به عنوان مثال اگر میخواهید چمدان بفروشید، بهتر است عکسی از محصول در فرودگاه یا ایستگاه راهآهن نیز داشته باشید.
این موضوع نکته دیگری را نیز یادآوری میکند؛ به منظور کمک بیشتر به مشتری در تجسمکردن محصول بهتر است «افراد» را نیز در عکسهایتان بگنجانید. افزودن عامل انسانی همیشه باعث افزایش نرخ فروش میشود. این موضوع به خاطر این است که عکس افراد توجه مردم را به خود جلب کرده و همدلی و واکنش احساسی ایجاد میکند که در نهایت به احساس ارتباط و نزدیکی بیشتر به محصول میانجامد.
4- از صحت عکسهای گرفتهشده مطمئن شوید.
اگرچه میتوانید با استفاده از نرمافزارهای گرافیکی عکسهای خود را به شکل بهتری نمایش دهید، با این حال مهم است که عکسهایتان دقیقا نمایانگر ویژگیهای محصول باشند. اگر مشتریان بعد از سفارش و دریافت محصول متوجه شوند که آن محصول هیچ شباهتی به عکسی که از آن دیده بودند ندارد، ناراضی میشوند، دیدگاههای تند و ناخوشایند ثبت میکنند، نرخ بازگشت محصولاتتان افزایش مییابد و نمیتوانید پایگاه مشتریان خود را حفظ کنید. مطمئن شوید که عکسهایتان به خوبی نمایانگر محصول واقعی باشند. عکسها را در دستگاهها و مرورگرهای مختلفی آزمايش کنید تا اطمینان یابید که جزئیات و رنگها به درستی به نمایش درمیآیند.
5- در قسمت جستوجوی وبسایتتان عکس بگنجانید.
مطمئن شوید که در منوی بازشونده جستوجوی وبسایتتان عکس محصولات نیز به همراه اسم آنها بالا میآید. این کار نرخ فروش را افزایش میدهد زیرا مشتریان دوست دارند به جای کاملکردن اسم محصول موردنظر روی عکس آن کلیک کنید. به عبارت دیگر عکسها به مشتریان کمک میکنند تا آنچه میخواهند را با سرعت بیشتری پیدا کنند و فرصتی برای تردیدکردن در هنگام خرید نداشته باشند. علاوه بر این عکس، توجه مشتریان را با سرعت بیشتری نسبت به متن به خود جلب میکند، بنابراین ممکن است مشتریان روی عکس محصولاتی کلیک کنند که حتی از قبل برنامهای برای خریدشان نداشتهاند.
6- در بازاریابی محتوا از عکس استفاده کنید.
زمانی که بحث بهبود فرآیند فروش آنلاین پیش میآید، عکس محصولات از اهمیت خاصی برخوردار میشود. علاوه بر اینکه باید توضیحات مفصل و کاملی در مورد محصولات بنویسید، باید از عکسهای باکیفیتي نیز در میان متنها استفاده کنید تا نرخ فروش افزایش و نرخ بازگشت محصول کاهش یابد و تصویر محصولاتتان به مدت بیشتری در ذهن مشتری باقی بماند. پژوهشها نشان دادهاند که وقتی مردم اطلاعاتی را میشنوند، سه روز بعد تنها 10 درصد از آن در خاطرشان باقی مانده است. با این حال وقتی عکسی مرتبط با آن اطلاعات را میبینند، 65 درصد از اطلاعات را در سه روز آینده به خاطر میسپارند.