
چطور باید اپلیکیشنتان را به شکلی جهانی تبلیغ کنید؟
هیچ یک،با درنظرگرفتن تعداد اپلیکیشنهای فراوانی که در دسترس مصرفکنندگان قرار گرفته است، بسیار مهم است که بتوانید تا حد ممکن به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید. پس باید بدانید چطور باید کاربران فضای مجازی را در چهار گوشه دنیا مجذوب اپلیکیشن خود کنید.به عنوان نخستين مرحله بازاریابی اپلیکیشنتان در مکانهای مختلف دنیا، به بررسی این موضوع بپردازید که کدام کشورها را میخواهید هدف قرار دهید. این کشورها باید نرخ بالایی در استفاده از گوشیهای هوشمند داشته باشند و همچنین باید مطمئن شوید که اپلیکیشنتان چیزی را به آنها ارائه میکند که قبلا وجود نداشته است.یکی از بزرگترین موانعی که بر سر راه جهانیکردن اپلیکیشنتان وجود دارد، مکانیابی است. این یعنی منطبقکردن اپلیکیشنتان با زبانها و فرهنگهای مختلف کشورهای موردنظر. همچنین باید محبوبترین اپاستورهای موجود در هر کشوري را شناسایی کنید و مطمئن شوید که راهی برای ورود به آنها پیدا میکنید.
چطور اپلیکیشنتان را به شکلی بینالمللی تبلیغ کنید
آمار و ارقام بازار اپلیکیشنهای موبایلی:
197000 میلیون دانلود اپلیکیشن در سال 2017 و پیشبینی نرخ دانلود 352600میلیونی برای سال 2021 به برخی حیطههای مهم که هنگام بازاریابی اپلیکیشنتان باید به آنها توجه کنید، نگاهی میاندازیم:
بررسی و انتخاب کشورهای هدف
بررسی کنید که کدام کشورها نرخ استفاده بالایی از گوشیهای هوشمند دارند و فهرستی از کشورهایی که دوست دارید آنها را هدف قرار دهید، تهیه کنید.
در مورد اپلیکیشنهای مشابه اپلیکیشنتان تحقیق کنید.
نقاط ضعف و قدرتشان چه چیزهایی هستند؟
آیا اپلیکیشن شما ویژگی خاصی دارد که اپلیکیشنهای فعلی موجود، از آن بیبهره هستند؟
مطمئن شوید که اپلیکیشنتان از لحاظ فرهنگی با کشورهای موردنظر همخوانی داشته باشد.
بومیسازی یعنی منطبقکردن اپلیکیشن گوشی هوشمند با زبان و مقررات فرهنگی بازار بومی هدف.به جای اینکه نام اپلیکیشنتان را به زبان هدف ترجمه لغت به لغت کنید، سعی کنید در آن زبان کلمهای پیدا کنید که جایگزین مناسبی برای نام اپلیکیشنتان باشد. به عنوان مثال زمانی که اپلیکیشن Evernote بازار خود را تا چین گسترش داد، نام اپلیکیشن را به Yinxiang Biji (دفتر یادداشت) تغییر داد.
اپلیکیشن باید از تمام زبانهای کشوری که مورد هدف قرار دادهاید، پشتیبانی کند.اگر اپلیکیشنتان از زبانهای انگلیسی، اسپانیایی و چینی پشتیبانی کند، تقریبا نیمی از کاربران جهانی را پوشش داده است. در صورتی که نمیتوانید تمام زبانهای یک منطقه را از ابتدا پوشش دهید، با زبان رسمی آن کشور شروع کنید، سپس با افزایش کاربران، زبانهای دیگر را نیز اضافه کنید. اگر هدفتان این است که نرخ دانلود اپلیکیشنتان افزایش یابد، آن را به این زبانها ترجمه کنید:چینی ماندارین، پرتغالی و روسی
اپاستورها
در حالی که اپلاستور و گوگلپلی رایجترین فروشگاههای اپلیکیشن در سراسر دنیا هستند، اما نمیتوان با قطعیت آنها را بهترین گزینه برای تمام کشورها دانست.به عنوان مثال گوگلپلی در کشور چین در دسترس نیست و در عوض از Baidu استفاده میشود که دومین توزیعکننده بزرگ اپلیکیشن در سراسر دنیاست.
با شبکههای اجتماعی در ارتباط باشید.
اپلیکیشنتان را با محبوبترین شبکههای اجتماعی کشور موردنظر یکپارچهسازی کنید.
به کاربران اجازه دهید از طریق آن شبکههای اجتماعی وارد اپلیکیشن شما شوند.
به عنوان مثال:
چین: Renren
آفریقای جنوبی: MXit
روسیه: V Kontakte