
آیا دوران کارت ویزیت به سر آمده است؟
هیچ یک، شاید کارتهای ویزیت دیگر برای نسل جوان کارآفرین جذابیتی نداشته باشند و قدیمی و منسوخ به نظر برسند. با این حال داشتن کارت ویزیت هنوز هم ضروری به نظر میرسد، زیرا این کارتها، روشی آسان و سریع برای این است که به دیگران اجازه دهید با شما ارتباط برقرار کنند و از طرف دیگر، شخصیتر و دوستداشتنیتر از تبادل اطلاعات به شیوه دیجیتالی هستند. بنابراین به نظر میرسد که کارتهای ویزیت فعلا قرار نیست از عرصه کسبوکار خارج شوند و هر متخصص و کارآفرینی باید کارت ویزیت داشته باشد. در این مقاله به دلایلی میپردازیم که چرا باید سفارش کارت ویزیت شکیلی را در برنامه کاریتان قرار دهید.
کارت ویزیت، شما را در ذهن مشتری ماندگار میسازد.
زمانی که شخصی را در همایش یا جلسهای ملاقات میکنید، کارت ویزیت خود را به او بدهید؛ این کار به طرف مقابل کمک میکند تا نام شما را به همراه چهرهتان در ذهن خود ثبت کند.همچنین، زمانی که کارت ویزیت خود را به افراد میدهید، در واقع به آنها دلیلی میدهید تا با شما تماس بگیرند و فراموشتان نکنند. به این شکل، آنها میتوانند یا با شما تماس تلفنی برقرار کنند، یا ایمیل بزنند یا حداقل شما را در شبکههای اجتماعی مانند لینکدین دنبال کنند.
کارت ویزیت شما را حرفهایتر نشان میدهد.
داشتن کارت ویزیت خیلی حرفهایتر از نوشتن اطلاعات تماس روی تکهای کاغذ است، زیرا نشان میدهد که شما وقت گذاشتهاید و اطلاعات مورد نیاز برای برقراری ارتباط را به شکلی زیبا و حرفهای چاپ کردهاید. علاوه بر این، به همایشی فکر کنید که در آن همه دارند کارتهاي ویزیتشان را ردوبدل میکنند و شما کارت ویزیتی ندارید! متاسفانه این موضوع به شکل خیلی بدی شما را از دیگران متمایز میکند.
کارت ویزیت روشی عالی برای نشاندادن برند شخصی است.
چه کارآفرین باشید، چه برای شخص دیگری کار کنید، به هر حال میتوانید کارت ویزیت شخصی خود را داشته باشید و برند خودتان را در کارتتان به نمایش بگذاريد. همچنین، اگر میخواهید کارت ویزیت منحصر به فردی داشته باشید که با بقیه کارتها فرق داشته باشد و در ذهن مخاطب ماندگار شود، میتوانید از کارتهای آهنربایی یا فلزی با برشهای خاص و متنوع استفاده کنید.
کارت ویزیتتان را به بهترین ابزار بازاریابیتان تبدیل کنید.
اگر نگاهی به روی میز یا کشویتان بیندازید، میبینید که دهها کارت ویزیت در رنگها و شکلهای متفاوت از افراد مختلف گرفتهاید. اما آیا از همه آنها استفاده کردهاید؟ یا به مرور زمان فراموش شدهاند؟ از اینجا میتوان این نکته را آموخت که بهتر است کارت ویزیت هدفمندی را برای خود طراحی کنید تا بتوانید در آن واحد از لحاظ بازاریابی نیز آن را به کار بگیرید.
توضیح دهید که چه چیزهایی را میتوانید به مخاطب ارائه کنید. علاوه بر اینکه اطلاعات تماس خود را روی کارت ویزیتتان مینویسید، باید مطمئن شوید که مردم را نیز از کاری که انجام میدهید، باخبر میکنید. احتمالا نام شرکت یا برندتان توضیحاتی را به مشتری انتقال میدهد، اما اگر اینطور نیست، در چند کلمه به طور مختصر خود را معرفی کنید: «مواد غذایی تازه، تحویل رایگان!»، «تکنسینهای حرفهای در منزل» یا «برگزاری مهمانیهایی باشکوه با بودجه دلخواهتان».قراردادن فراخوان (Call to Action) را در کارت ویزیت فراموش نکنید. کاری کنید كه کارت ویزیتتان فقط یک تکهکاغذ نباشد: «یک جلسه ویزیت رایگان به ارزش 50 دلار فقط با ارائه این کارت»، «تندخوانی را یاد بگیرید و 87 ساعت وقت اضافه در سال داشته باشید.»کارت ویزیتتان را هدفمند کنید. این کارت کوچکی که اطلاعات تماستان را روی آن نوشتهاید، فقط برای ارائه اطلاعات تماس نیست، بلکه میتوانید با طراحی چندگانه آن، باعث بیشتر دیدهشدنش نیز بشوید. کارت ویزیتتان را به شکل نشانگر کتاب، برگه یادداشت یا مگنت یخچال طراحی کنید.مردم را به چالش بکشید. نکته جالبی روی کارت ویزیتتان بنویسید و مردم را شگفتزده کنید. به عنوان مثال بنویسید: «احتمال زندهماندن شما از سقوط هواپیما بیشتر از احتمال جان سالم بهدربردن از تبلیغات پاپآپ است!» کاری کنید وقتی کارتتان را به مدیران یا کارآفرینان دیگر میدهید، از دیدن و خواندن آن لذت ببرند و به این شکل، در ذهنشان ماندگار شوید.از سازمان خیریه مورد تاییدتان حمایت کنید. این روزها مسائل اجتماعی به دغدغه خیلی از افراد جامعه تبدیل شده است. اجازه دهید اطرافیانتان دغدغه اجتماعی شما را بشناسند و در صورت تمایل در حل آن کمک کنند. از کارت ویزیتتان به عنوان ابزاری برای ایجاد تفاوت در زندگی استفاده کنید. کسانی که کارت ویزیتتان را میبینند، شناخت بهتری هم نسبت به شما و روحیاتتان پیدا خواهند کرد.