
وبلاگ حرفه ای
هیچ یک، وبلاگهای کاری نه تنها کانال جدیدی برای ارتباط با مشتریان احتمالی به حساب میآیند، بلکه روش منحصربهفردی برای نشاندادن تخصصتان در حیطه کاری موردنظر نیز هستند. این موضوع به ویژه برای استارتآپها و شرکتهای کوچک مزیت رقابتی خیلی خوبی به حساب میآید. ارائه جریان مداومی از اطلاعات مفید به مردم، سود خوبی را در آینده نصیبتان خواهد کرد.چطور میتوان به بهترین شکل ممکن وبلاگی ساخت و از آن بهره برد؟ و از چه کارهایی باید اجتناب کرد؟ ما این سوال را از چند کارآفرین پرسیدهایم كه شما میتوانید پاسخهایشان را در ادامه بخوانید.
سوال: مهمترین توصیهای که میتوانید در مورد ساخت وبلاگ شرکتی به کارآفرینان جوان داشته باشید، چیست؟
1- کیفیت مهمتر از کمیت است.
وبلاگ شما در جامعه امروزی، که به راحتی به انواع و اقسام اطلاعات میتوان دسترسی یافت، ابزار بازاریابی بسیار کوچکی به حساب میآید. پس باید از آن به شکل هوشمندانهای استفاده کنید. محتوایی جالب، مرتبط و بر اساس کلمات کلیدی در آن قرار دهید و لینک مطلب را در شبکههای اجتماعی دیگرتان نیز بگذارید. همچنین از وبلاگتان برای جذب مشتریان و مراجعان احتمالی آینده استفاده کنید. آمار تعداد بازدیدکنندگان را به خوبی تحلیل و بررسی کنید و عملکرد خود را بسنجید.آنجلا دلمدیکو، گروه مشاوره Elev8
2- ارزش ارائه کنید؛ فروش در نتیجه آن به وجود میآید.
خیلی اوقات وبلاگهایی را میبینم که فقط به معرفی و فروش محصولات شرکت پرداختهاند. وقتی به چنین وبلاگهایی سر میزنید، احساس میکنید که میخواستید به کتابخانه بروید، اما یک فروشنده جلوی کتابخانه با سماجت میخواهد چیزی را به شما بفروشد. اگر میخواهید وبلاگی بسازید، اما نمیدانید که چطور باید محتوای خوبی تولید کنید، فقط کافی است در مورد چیزهایی بنویسید که برای مشتریان فعلی و آیندهتان اهمیت دارد؛ ارزش خلق کنید تا مشتریان به خرید محصولاتتان ترغیب شوند.
استیون بوشوالد، کارآفرین
3- تخصصتان را نشان دهید.
توصیههای حرفهای بیشماری در زمینه راهاندازی وبلاگهای کاری وجود دارد. بله، شما باید به طور مرتب محتوای جدید در وبلاگ قرار دهید و طوری عمل کنید که مشتریان احتمالی را مانند یک آهنربا جذب کنید. فراموش نکنید محتوا پادشاه است. اگر پیام درستی داشته باشید و به مشکلات مشتریان ایدهآلتان پاسخ دهید، پیروز خواهید شد. اگر این کار را نکنید، وبلاگ موفقی نخواهید داشت. ما به طور خاص به مراجعانمان یاد میدهیم که محتوای تولیدیشان باید تخصص آنها را به رخ بکشد و آنها را به عنوان فردی حرفهای و متخصص، به بازار مربوطه بشناساند.تونی بانتا، مدیر شرکت Venture greatly
4- در مورد علایق مشتریان بنویسید، نه علایق خودتان.
همیشه به یاد داشته باشید که هدف از ساخت وبلاگتان این بوده است که مشتری جذب کنید، نه اینکه در مورد علایق شخصیتان بنویسید یا به فروش محصولاتتان بپردازید. اگر میخواهید از طریق وبلاگ مشتری جذب کنید، باید در مورد چیزهایی بنویسید که مشتریان علاقه دارند و به دنبالشان میگردند. سوالات رایج مشتریان را پاسخ دهید. جستوجو کنید و ببینید که در حیطه کاریتان معمولا چه سوالاتی برای مشتریان پیش میآید یا چه جوانبی از محصولاتتان برای آنها ناشناخته مانده است. هر کدام از این سوالات یا جوانب ناشناخته را در یک پست جداگانه پاسخ دهید.تاد جیانناتاسیو، Tresnic Media
5- محتوای وبلاگتان را به شکلی بهینهسازی کنید که مطمئن شوید به دست مخاطب مناسب آن میرسد.
اطمینان حاصل کنید که محتوای وبلاگتان کاملا با مخاطبانتان ارتباط دارد و این محتوا را به شکلی بهینهسازی کنید که از رسیدن آن به مخاطبان هدف مطمئن باشید. محتوای مرتبط نقش زیادی در سئوی مناسب سایت دارد. وبلاگنویسی با تمرکز بر نیازهای مشتریان باعث میشود که جایگاه ویژهای به عنوان یک رهبر در بازار کارتان پیدا کنید.برایان دریسکول، شرکت بازاریابی «بزرگ فکر کن»
6- تبلیغات نکنید.
شاید اینطور به نظر برسد که وبلاگ شرکت بهترین جا برای تبلیغ محصولات است؛ با این حال، این کار تاثیر منفی زیادی بر مخاطبان دارد و باعث میشود که آنها وبلاگتان را ترک کنند. اگر کسی محتوای تولیدی شما را بخواند و نکته مفیدی در آن پیدا نکند، صفحه مرورگر را خواهد بست. در عوض اگر اطلاعات ارزشمندی ارائه دهید، در واقع به بهترین شکل ممکن تبلیغات موردنظرتان را انجام دادهاید.آجمال سلیم، موسسه آموزشی Suprex
7- هدفمند وبلاگنویسی کنید.
کسبوکارهای کوچک معمولا اشتباهات زیادی در زمینه وبلاگنویسی میکنند، چرا که میخواهند از شرکتهای بزرگ عقب نمانند و به هر ترتیبی که شده، محتوایی را منتشر میکنند. به یاد داشته باشید که هر روز محتوای جدیدی در حدود 73/2 میلیون وبلاگ گذاشته میشود. پس سرعت خود را کم کنید و در عوض به ارزش محتوای تولیدیتان بیفزایید. ساختار مناسبی برای محتوای خود انتخاب کنید، تصاویر گویا و جذابی در آن قرار دهید و… از همه چیز مهمتر این است که مسائل مربوط به سئو را نیز به درستی انجام دهید.رایان مگدیس، آژانس بازاریابی Tastic