
براساس قیمت کارخانه و بازار خودروهای کی ام سی، کیامسی J۷ در بازار به قیمت ۱ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان و در کارخانه حوالی ۱ میلیارد و ۵۶۰ میلون تومان به فروش میرسد و قیمت کارخانه کیامسی A۵ نزدیک به ۱ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان تعیین شده است و این خودرو حوالی ۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله میشود.
کیامسی T۹ نیز در بازار آزاد به قیمت ۲ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به فروش می رسد درحالی که قیمت کارخانه این خودرو ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین کیامسی X۵ در نمایندگی های کرمان موتور با قیمت ۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان عرضه میشود و در بازار آزاد حدود ۱ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت کی ام سی در فروردین ۱۴۰۴ بخوانید.
قیمت بازار و کارخانه کی ام سی – فروردین ۱۴۰۴ |
|||
برند | کارکرد(کیلومتر) | قیمت بازار (تومان) | قیمت کارخانه (تومان) |
کیامسی J۷ | صفر | ۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیامسی A۵ | صفر | ۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کیامسی T۸ | صفر | ۱,۸۱۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیامسی T۹ | صفر | ۲,۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیامسی X۵ | صفر | ۱,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
مشخصات فنی کی ام سی A۵
مشخصات فنی کی ام سی A۵ در مقایسه با SWM G۰۱F سیف خودرو در بخش موتور تحول آنچنانی را تجربه نکرده است، یعنی همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ در محصول کرمان موتور هم انجام وظیفه میکند، با این تفاوت که قدرت موتور ۱۵۵ اسب بخار به ۱۳۷ اسب بخار کاهش پیدا کرده است. البته نهایت گشتاور این موتور نسبت به قبل مقداری کاهش دارد و از ۲۳۰ به ۲۱۲ نیوتن.متر رسیده است. علت این کاهش گشتاور را احتمالا باید در بحث تغییر گیربکس جستجو کرد. جعبه دنده کی ام سی A۵ از نوع ۷ سرعته دو کلاچه روغنی است و دیگر اثری از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته در این خودرو مشاهده نمیشود. این تغییر شاید برای طرفداران این محصول چندان خوشایند نباشد، چرا که گیربکسهای دوکلاچه چینی فعلا نتوانستهاند از لحاظ استهلاک شرایط مقرون به صرفه و قابل قبولی را برای مشتریان ایرانی فراهم کنند. بنابراین حضور یک گیربکس اتوماتیک معمولی روی کی ام سی ای ۵ احتمالا میتوانست در بلندمدت استهلاک کمتری از نظر تعمیرات و نگهداری جعبه دنده برای مشتری ایجاد کند و نسبت به گیربکس دو کلاچه دردسر کمتری به وجود آورد. به هر حال کرمان موتور تصمیم گرفته این گیربکس را روی محصول جدید خود نصب کند و باید ببینیم که عملکرد آن در طول زمان به چه صورت خواهد بود.
با توجه به استفاده از گیربکس دو کلاچه تر انتظار داریم که یکی از نقاط ضعف اصلی اس دبلیو ام یعنی شتابگیری نامناسب آن برطرف شده باشد. محصول سیف خودرو شتاب ۱۲.۷ ثانیهای داشت، اما انتظار داریم حالا این میزان شتاب حداقل حدود نیم ثانیه بهتر شده باشد. البته این مورد بستگی به دقت و سرعت عمل گیربکس دو کلاچه دارد و باید در عمل مورد بررسی دقیق قرار گیرد.در بحث تجربه رانندگی هم باید بدانید که این محصول سواری نسبتا نرمتری در مقایسه با رقبا دارد و تجربه سواری لذتبخشتری برای سرنشینان به وجود میآورد. از لحاظ پایداری و هندلینگ در سرعتهای عادی و متعارف هم وضعیت کی ام سی A۵ قابل قبول است و پایداری اطمینانبخشی در آن احساس میشود. هرچند که در سرعتهای بالا به دلیل ارتفاع بدنه باید مواظب حرکات عرضی و ناپایداریهایی احتمالی بود.در مجموع باید گفت که مشخصات فنی کی ام سی A۵ در بازار امروز ایران معمولی است و همچون دیگر محصولات چینی از پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس دو کلاچه استفاده میکند که شاخصههای فنی چندان برجستهای برای یک کراس اوور چینی در بازار امروز محسوب نمیشود.