شرکت متا که از بحران رو به روی توییتر استفاده و پلتفرم تردز را معرفی کرد، اکنون توانسته یک پنجم کاربران روزانه شبکه اجتماعی ایلان ماسک را تصاحب کند.
به گزارش گروه علم و پیشرفت پایگاه خبری هیچ یک به نقل از تککرانچ، نرم افزار رقیب توییتر تنها چند روز پس از ورود از مرز 100میلیون کاربر عبور کرده است. اکنون، دادههای جدید نشان میدهد که این برنامه به یک پنجم از پایگاه کاربر فعال هفتگی توییتر در سراسر جهان رسیده است.
بر اساس گزارش شرکت اطلاعاتی اپلیکیشن Sensor Tower در اواخر هفته گذشته، کاربران فعال روزانه تردز در روزهای سهشنبه و چهارشنبه کاهش یافتند (حدود 20 درصد نسبت به شنبه کاهش یافت). طبق گزارش سیانبیسی، این شرکت گفت که زمان صرف شده کاربران در این برنامه نیز 50درصد کاهش یافته است(از 20 دقیقه به 10 دقیقه).
آمارهای جدید که توسط شرکت اطلاعاتی اپلیکیشن data.ai ارائه شده نشان می دهد که حرکت رو به رشد تردز هنوز به پایان نرسیده است. طبق برآوردهای فعلی، این برنامه اکنون بیش از 150 میلیون بار دانلود شده که 5.5 برابر سریعتر از بازی پوکمون گو شرکت نیانتیک است. این بازی رکورد بزرگترین عنوان راه اندازی برنامه را از زمان اولین عرضه خود در جولای 2016 در اختیار داشت.
همچنین Data.ai اطلاعات جدید دیگری در مورد ماهیت مخاطبان تردز به اشتراک گذاشت و دریافت که این رقیب توییتر در طول اولین هفته در دسترس بودن خود حدود 93 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان را به دست آورده است.
این شرکت همچنین دریافت که هند، از نظر دانلود اپلیکیشن جدید پیشتاز است و 33 درصد از دانلودهای جهانی را به خود اختصاص داده است. پس از آن برزیل (22 درصد) و سپس ایالات متحده (16 درصد) و در نهایت مکزیک و ژاپن به ترتیب 8 و 5 درصد قرار دارند.
با این حال، به دلیل موانع نظارتی مربوط به نگرانیهای حفظ حریم خصوصی و شیوههای جمعآوری دادهها، در حال حاضر در اتحادیه اروپا در دسترس نیست. متا حتی اخیراً شروع به جلوگیری از دسترسی کاربران اتحادیه اروپا به این برنامه از طریق ویپیان کرده است.
تردز چند روز پیش، اولین بهروزرسانی بزرگ خود را از زمان راهاندازی منتشر کرد و پشتیبانی از iOS 17 را به عنوان نسخه بتا عمومی در دسترس قرار داد. هنوز پیشرفتهای بزرگتری مانند دکمه ویرایش، پشتیبانی از چند حساب و ادغام با اکتیویتی پاب در پیش است.
اکتیویتی پاب یک رابط برنامهنویسی کاربردی برای ایجاد، بهروزرسانی و حذف محتوا و همچنین یک رابط برنامهنویسی برای تحویل اعلانها و محتوا ارائه میدهد.
این آمارهای ارائه شده در حالیست که اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی هنوز اجازه دسترسی به تردز را نداده و کاربران کشورهای اروپایی حتی با ویپیان هم به آن دسترسی ندارند.
توییتر برای مقابله با این پیشرفت تردز دست به کارهای مختلفی زده مانند تهدید در مورد شکایت تا مسدود کردن لینک های مربوط به تردز در توییتر.
تردز این پتانسیل را دارد که یک پلتفرم رسانه اجتماعی موفق باشد. با این حال، برای شکست دادن توییتر باید بر برخی چالش ها غلبه کند و اگر بتواند به این مهم دست یابد پس پتانسیل تبدیل شدن به رسانه اجتماعی بزرگ را دارد.