هیچ یک،حتی اگر بخواهید به خودتان تلقین کنید که آشفتگیهای روی میز کار یا داخل کشوی میزتان هیچ تاثیری روی عملکرد خوبتان ندارد، باز هم خودتان خوب میدانید که پیدانکردن چیزی که میخواهید، چقدر اعصابخردکن و حتی گاهی شرمآور است! اگر فرد نامنظمی باشید و همه چیز را روی میز کارتان پخشوپلا کنید، تمام آن وسایل توجه شما را به خود جلب کرده و حواستان را پرت میکنند. تازه نمیخواهیم به کلاس کاریتان اشاره کنیم که چقدر در مقابل همکاران یا کارمندانتان لکهدار میشود!دست به کار شوید و ایدههایی را که برای ساماندهی محل کارتان با شما در میان میگذاریم اجرا کنید:
میز کار مناسبی انتخاب کنید.
اگر دفتر کار کوچکی دارید، نباید میزهای اداری بزرگی بخرید که تمام فضای اتاق را اشغال کرده یا کاری کند که به جز خودتان هیچ کس دیگری نتواند وارد دفتر کارتان شود! فضای کار و زندگی امروزی، به ویژه اگر به تازگی کسبوکاری راهاندازی کرده باشید، فضایی مینیمال و نسبتا کوچک است. میزهایی که روی دیوار تعبیه میشوند یا حالت کشویی دارند و به تناسب کاری که میخواهید انجام دهید، باز و بسته میشوند، مانند عکس شماره یک و دو، برای فضای کاری کوچکتان مناسباند.حالا که تکلیف انتخاب نوع میز مشخص شد، به ساماندهی وسایلی میپردازیم که روی آن قرار میگیرد. لوازم اداری، مثل منگنه، گیره کاغذ، قیچی، چسب و هزار قلم وسیله ضروری یا غیرضروری دیگر که میتوان روی میز تمام مدیران و کارمندان پیدا کرد. در عکسهای شماره 3 تا 6 میتوانید انواع سازماندهنده (ارگانایزر) این اقلام را ببینید که هم میتوانید آنها را بخريد و هم با کمی حوصله و خلاقیت سازماندهنده خاص خود را بسازید.شارژر موبایل، کابل برق کامپیوتر، پرینتر، سیم تلفن و دیگر سیمها و کابلهایی که زیر میزتان به هم گره خوردهاند و اعصابتان را خرد میکنند. دو راه پیش رو دارید: یا جمعوجورشان کنید، یا تزيینشان کنید! عکسهای شماره 7 تا 10 ایدههایی برای هر دو راه حل موجود به شما ارائه میکنند.