هیچ یک،عنوان تبلیغ شما باید بتواند در یک نگاه خواننده را جذب و او را روی متن شما متوقف کند. اگر موفق به انجام این کار نشوید و نتوانید با نگاه اول او را قانع کنید که بقیه متن شما را بخواند، یک خواننده را از دست دادهاید و این یعنی یک فروش از بین رفته است.با این 30 روش میتوانید یک عنوان فوقالعاده برای متن تبلیغاتی خود بنویسید یا متنهای قبلی را بهبود ببخشید:
1- با این کلمات شروع کنید:
بالاخره!
جدید!
اطلاعیه!
این کلمات احساس هیجان «خبر» گونه به متن میدهند. کلمات خوب دیگری هم هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید مثل «معرفی» یا «سرانجام». از نظر قانونی فقط زمانی میتوانید از کلمه «جدید» استفاده کنید که محصول یا خدمتتان طی شش ماه گذشته تولید یا ساخته شده باشد. اگر به تازگی وسیله جدیدی ساختهاید بگذارید دنیا خبردار شود.
2- مستقیما به مخاطب موردنظرتان اشاره کنید.
لولهکشها!
خانهدارها!
پادرددارها!
در این روش عنواننویسی کسانی را که مخاطب محصول شما هستند مستقیما مورد خطاب قرار میدهید. اگر کتابی میفروشید که مناسب وکیلهاست، میتوانید عنوان خود را این طور شروع کنید «وکیلها، توجه کنید!» با این روش مطمئنا صدایتان را به گوش افراد موردنظرتان میرسانید.
3- قول منفعت و نتیجه خاصی را به آنها بدهید.
در 10 دقیقه از کمردرد خلاص شوید!یک پیراهن بخرید، پیراهن دوم را هدیه بگیرید! با این روش جدید در دو روز کسبوکار خود را راهاندازی کنید!نتیجه یا منفعت همان چیزی است که مردم به خاطرش خرید میکنند. «قهوه بدون کافئین» یک ویژگی محصول است، اما «خواب بهتر» یک منفعت است. اگر کسی کمردرد دارد، نمیخواهد قرص بخرد، بلکه میخواهد از کمردرد رها شود، «در 10 دقیقه از کمردرد رها شوید» به آنها میگوید که راه حلی برای مشکلشان وجود دارد. راه حل به مردم بفروشید، نه راه پیشگیری.
4- عنوانی بنویسید که ارزش خبری داشته باشد.
پیشرفت عظیم در ایمنی ماشین
فرمول جدید برای محافظت از مو
هفت «راز گمشده» کشف شد.مردم مشتاق خبر جدید هستند. باید ارزش خبری محصول یا خدمات خود را به آنها نشان دهید تا توجهشان را جلب کنيد. یک محصول جدید یک نوع خبر است. محصول قدیمی با کاربرد جدید هم یک نوع خبر است. جوششیرین سالهای سال است که وجود دارد، اما کارخانه تولیدکننده آن همیشه سعی میکند کاربردهای جدید آن را به ما نشان دهد، مثل گرفتن بوی بد یخچال؛ و این یک خبر است.
5- یک هدیه رایگان پیشنهاد بدهید.
رایگان برای نویسندهها
کتاب رایگان درباره تعمیرات ماشین
هدیه شما باید به درد مخاطب موردنظر شما بخورد. ممکن است رایگان باشد اما اگر مخاطب به آن علاقهای نداشته باشد، به دنبال آن نخواهد آمد. همچنین هدیه شما باید واقعا رایگان باشد -بدون هیچ قید و شرطی- تا برایتان مشکل قانونی پیش نیاید. هر کسبوکار کوچکی میتواند یک محصول یا خدمت مرتبط و رایگان داشته باشد.
6- یک سوال تاثیرگذار بپرسید.
هفت راز موفقیت چیست؟
آیا در انگلیسی این 3 اشتباه را مرتکب میشوید؟
کدام فیلتر بنزین عملکرد ماشین را بهبود میبخشد؟
سوالپرسیدن راه خوبی برای درگیرکردن خواننده است. اما سوال باید باز باشد تا جواب آن به منفعت و نتیجه موردنظر شما ربط پیدا کند. اگر سوالی بپرسید که جواب آن «بله» یا «خیر» باشد، این ریسک وجود دارد که خواننده اصلا به مسئلهای فراتر از سوال فکر و نگاه نکند. اما اگر سوالتان تاثیرگذار باشد، خواننده را با خود میکشاند تا متن را خوانده و جواب را پیدا کند.
7- از نظرات مثبت و تاییدیههای دیگران استفاده کنید.
«این قویترین اسلحهای است که تا به حال دیدهام.» (کلینت ایستوود)
«این دو کتاب مرا به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرد» (مالکوم فوربس).
«به این دلیل است که ماشینهای مسابقه من دیگران را شکست میدهند» (مارک ویسر).
علامت گیومه مربوط به نقل قول توجه مردم را به خود جلب میکند. اگر نقل قول شما جذاب باشد (مثل نمونههای ساختگی بالا)، مردم را متقاعد میکند که متن شما را بخوانند (همیشه نظرهای واقعی دیگران را بگیرید و اول از آنها اجازه بگيريد). هر کسی که از محصول یا خدمات شما استفاده کرده میتواند به شما تاییدیه بدهد. عنوانهای تبلیغاتی که به شکل نقل قول هستند توجه بیشتری را جلب میکنند- گفتوگو زنده و جذاب است، و مردم جذب آن میشوند.
8- در عنوان خود از عبارت «چطور» استفاده کنید.
«چطور کاری کنید که بچهها به حرفتان گوش دهند؟»
«چطور بفهمید که ماشینتان به سرویس نیاز دارد؟»
«چطور دوست پیدا کنیم و روی مردم تاثیر بگذاریم؟»
چون مردم به دنبال اطلاعات هستند، به راحتی به سمت عناوین «چطور» کشیده میشوند، عناوینی که به آنها قول و وعده منفعتی را میدهد که به دنبالش هستند. اگر فروشنده ماشین لباسشویی هستید، میتوانید بنویسید «چطور بر اساس نیاز خود ماشین لباسشویی انتخاب کنید؟» میتوانید به هر عنوان تبلیغاتی کلمه «چطور» را اضافه کرده و آن را جذابتر کنید. مثلا «من مو کوتاه میکنم» یک عنوان ضعیف است، اما «چطور من مو کوتاه میکنم؟» جالبتر است.
9- خواننده را در معرض یک تست یا آزمون قرار دهید.
بهره هوشی شما چقدر است؟ در این تست شرکت کنید تا متوجه شوید.
چقدر در شبکهسازی باهوش هستید؟
آیا صلاحیت موفقشدن را دارید؟
مردم عاشق آزمون و تست هستند. در عنوان تبلیغ خود از یک سوال استفاده کنید و در متن تبلیغاتی خود آن تست را مطرح کنید. البته مسلما باید این تست به آنچه شما میفروشید متصل و مرتبط باشد. مثلا اگر بپرسید «هوش شبکهسازی شما چقدر است؟» احتمالا کتابی میفروشید به نام «شبکهسازی قدرتمند». اگر تعمیرگاه ماشین دارید، میتوانید بپرسید «آیا ماشین شما سالم است؟» این تست را بزنید تا متوجه شوید! تمام تلاش شما این است که خواننده را با تبلیغ خود درگیر کنید. تست یک راه خوب برای این کار است.
10- از کلمات «اینها» و «چرا» در عنوان تبلیغ خود استفاده کنید.
این قایقها هرگز غرق نمیشوند.
چرا سگهای ما گرانتر هستند؟
چرا اسم این چوباسکیها «بیست» است؟
وقتی که در عنوانهای تبلیغاتی خود از کلمات «اینها» و «چرا» استفاده میکنید، توجه خواننده کاملا جلب شده و بقیه متن را میخواند. اگر فقط بگویید «چوباسکیهای ما بیست است، به ندرت کسی علاقهمند میشود. اما با سؤالات «چرا» کنجکاوی افراد را تحریک میکنید، که این یکی از قویترین انگیزانندههاست. کافی است به یکی از عنوانهای قبلیتان کلمه «چرا» را اضافه کنید، تا جذابتر شود. جمله «وسایل لولهکشی خود را از ما بخرید» خستهکننده است، اما جمله «چرا مردم وسایل لولهکشی خود را از ما میخرند» جالبتر است.